گوناگون

ظرفیت تمام دستگاه ها در زمینه فرهنگ سازی پدافند غیر عامل استفاده شود

به گزارش خبرنگار مهر محمد ابراهیم الهی تبار ظهرچهارشنبه در شورای هماهنگی پدافند غیرعامل استان همدان ضمن تبریک سالروز تشکیل وزارت اطلاعات و با اشاره به اینکه هفته پدافند غیر عامل از سوم تا نهم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می شود، افزود: فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل و ارایه آموزش های لازم در این زمینه باید توسط رسانه ها و صدا و سیما انجام شود.

وی با بیان اینکه ارایه آموزش لازم در بخش های مختلف موجب می شود در مواقع بحران مدیریت ها به خوبی انجام شود اضافه کرد: مردم اگر در زمینه های مختلف معلومات داشته باشند در مواقع بحران آسیب ها کمتر خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه هفته پدافند غیر عامل فرصتی مناسب برای بیان عملکردها و سیاست ها است، افزود: دستگاه ها باید در طول این هفته به بیان عملکرد خود دراین حوزه بپردازند و باید از ظرفیت هایی مثل بسیج، آموزش و پرورش و دانشگاه ها ، ائمه جمعه و جماعات و … استفاده کنند.

الهی تبار با اشاره براینکه با برگزاری هفته پدافند غیر عامل، بهره برداری خوبی از برنامه ها به عمل آید و با بتاکید براینکه دستگاه ها باید هرچه سریع تر برنامه زمان بندی خود را به ستاد این هفته ارائه دهند عنوان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی از برنامه های خود در هفته پدافند غیرعامل باید مستند سازی و آن را دراختیار استانداری قرار دهند.

وی همچنین با بیان ینکه در هفته پدافند غیرعامل باید برنامه های مطلوبی در سطح مدارس و در حوزه های دانش آموزی ، اولیا و مربیان و فرهنگیان اجرا شود یادآور شد: شهرداری نیزباید ظرفیت پناهگاه های شهر را مشخص کند چرا که اگر شهروندان از طریق رسانه ها با فعالیت های مدیریت بحران آشنا شوند در مواقع بروز بحران می توانند به خوبی از خود دفاع و حتی به دیگران نیز کمک کنند.

الهی تبار در پایان افزود: باید یک پوشش تبلیغی مناسب در استان ایجاد کنیم به طوری که که یک علامت سوال در اذهان عمومی در زمینه پدافند غیر عامل ایجاد و سپس در این هفته به آن پاسخ داده شود.

وی گفت:تشکیل ستاد برگزاری این هفته، تشکیل شورای اداری استان با محوریت پدافند غیر عامل، بهره گیری از توان دستگاه ها در برگزاری همایش ها، ملاقات مدیران پدافند غیر عامل با ائمه جمعه و گزارش عملکرد در این زمینه، تولید محصولات تبلیغی و فرهنگی و برگزاری همایش های تخصصی از برنامه های مهم هفته پدافند غیر عامل در استان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا