گوناگون

ظرفیت های بالقوه گردشگری درسادات محمودی شکوفا شود

81157363 5683217

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز جمعه در بازدید از روستاهای دهستان سادات محمودی دنا افزود: این منطقه بکر با وجود ظرفیت های بالای گردشگری و صنایع دستی و قرارگرفتن در میان دو رودخانه پرآب بشار و خرسان ولی همچنان محروم است.

وی بیان کرد: دستگاه های مختلف اجرایی مربوطه به ویژه میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی استان موظف هستند در اسرع وقت اقدامات و تمهیدات لازم برای شکوفاشدن استعدادهای این منطقه را انجام دهند.

خادمی تصریح کرد: مشارکت و همراهی خود مردم نیز در این راستا امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

وی قرارگرفتن بخش عمده ای از اراضی کشاورزی این منطقه در حاشیه دو رودخانه پرآب استان را یادآور شد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان دنا باید تسهیلات و بستر لازم برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و پمپاژ آب از رودخانه را برای زمین های کشاورزی این منطقه فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دهستان سادات محمودی با بیش از 50 روستای بالای 20خانوار و حدود 15 هزار جمعیت، پرجمعیت ترین منطقه شهرستان دنا است.

غلام محمد زارعی افزود: مردم این منطقه بیشترین نقش را در عرصه های مختلف دفاع از نظام و انقلاب به ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.

وی بیان کرد: این منطقه دارای ظرفیت های مختلف به ویژه در دو حوزه کشاورزی ، صنایع دستی و گردشگری است.

زارعی اظهار کرد: قرارگرفتن بخش زیادی از روستاهای این منطقه بین دو رودخانه همیشه خروشان بشار و خرسان نیز از سایر امتیازهای مثبت این منطقه محسوب می شود که لازم است دستگاه های متولی زمینه شکوفایی این اسعدادها را در اسرع وقت فراهم کنند.

وی ابراز داشت: محدودیت های اعتباری به ویژه در دو سال گذشته تا حدود زیادی موجب راکد شدن و توقف برخی طرح های عمرانی در سطح استان به ویژه این منطقه شد ولی امسال با اهتمام ویژه دولت یازدهم و عزم مسوولان اجرایی در تخصیص اعتبارات مناطق محروم روند اجرایی این پروژه ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

زارعی بازدید مسوولان و مدیران دستگاه های مختلف اجرایی به روستاها و مناطق محروم را کاری ارزشمند برای شناسایی ضعفها و آشناشدن بیشتر آنها با محرومیت ها و مشکلات مختلف مردم دانست و افزود: در کنار این دیدارها باید راهکارها و تدابیر لازم نیز جهت رفع مشکلات و معضلات اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: نداشتن جاده مناسب، اجرا نشدن طرح هادی در روستاها ، کمبود پزشک و سایر امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی از مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم در دهستان سادات محمودی است.

6717530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا