گوناگون

دستگیری یکی از متهمان اختلاس بزرگ؛ اظهارات دادستان تهران

81157365 5683221

به گزارش روز جمعه خبرنگار حقوقی و قضایی ایرنا، در این هفته ی جاری اتفاقات متعددی در حوزه قضا روی داد ، که از آن جمله تایید بازداشت نفر سوم در پرونده ستاد سوخت توسط دادستان تهران، توقیف روزنامه قانون، برگزاری جلسه روسای کل دادگستری های کشور و دادستان های مراکز استانها با حضور آیت الله آملی لاریجانی و غیره را می توان نام برد.

**تایید حکم قصاص عامل جنایت در خیابان مدنی

خبر تایید حکم قصاص عامل جنایت در خیابان مدنی از سوی دیوان عالی کشور از مهمترین خبرهایی بود که در اولین روز کاری هفته گذشته در سایتها منتشر شد.

حسین کرمی جوان 23 ساله ای که در مهرماه سال 92 با چاقو در حیابان مدنی به همه افرادی که سر راهش قرار داشتند، حمله می کرد و بخاطر همین ضربات یکی از مصدومان کشته شد.

با تایید سلامت روحی و روانی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به شعبه اول دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. 17 بهمن سال 92 نیز متهم در حضور قاضی صلواتی به دفاع از خود پرداخت و این قاضی او را به اجرای حکم قصاص محکوم شد.

** مستند باید بدون تحریف ساخته شود

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در بازدید از نمایشگاه کتاب در جمع خبرنگاران درخصوص مستند ˈمن روحانی هستمˈ گفت: ساخت مستند باید روشن باشد و با استفاده از روایت های منحرف انجام نشود.

وزیر دادگستری گفت : مستند باید با اجازه شخصی که از او مستند می سازیم، ساخته شود.

پورمحمدی همچنین در گفت وگوبا ایرنا سه راهکار برای دریافت معوقات بانکی ارائه و اظهار کرد: بانکها و موسسات مالی می توانند از طریق سازمان ثبت، دریافت دیون به صورت نقد و اقساط وهمچنین با پیگیری از طریق مراجع قضایی دیون خود را دریافت کنند.

** توقیف روزنامه قانون

روز سه شنبه خبر توقیف روزنامه قانون را شنیدیم که بعد از صحبت با رییس شورای سیاستگذاری این روزنامه دریافتیم که به دلیل چاپ خبری در مورد آزادی با قید وثیقه یکی از افراد بازداشت شده در پرونده ستاد سوخت، از این روزنامه اعلام جرم شده است.

** تایید بازداشت نفر سوم در پرونده ستاد سوخت

عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه معارفه سرپرستان دادسرای جنایی تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک نفر به بازداشت شدگان پرونده ستاد سوخت اضافه شد اما نامی از کسی نبرید.

وی همچنین درمورد پرونده بابک زنجانی ، این پرونده را بزرگترین پرونده اقتصادی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این پرونده سه برابر پرونده مه آفرید است.

دولت آبادی با بیان اینکه افراد زیادی در رابطه با پرونده زنجانی تحت تعقیب قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد:هیچ کس در پرونده های اقتصادی مصون نیست و مطمئن باشند که سراغ همه متهمان از ریز و درشت خواهیم رفت.

** برگزاری جلسه روسای کل دادگستری های کشور

رییس دستگاه قضا در جلسه روسای کل دادگستری های کشور و دادستان های مرکز استانها که در آخرین روز هفته کاری (پنج شنبه) درساری برگزار شد، به وجود فتنه ها و تخریب قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: هیچ گاه کشور از فتنه در آمان نیست و رسانه هایی هستند که در ماه های اخیر سعی در تخریب قوه قضاییه دارند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با اشاره به موضوع بند 350 زندان اوین ، با بیان اینکه از رسانه های خارجی هیچ انتظاری نداریم، افزود: درمورد بازرسی از بند 350 زندان اوین دیدید که رسانه های غربی و برخی اذناب داخلی آنها چه بساطی به راه انداختند.

**موافقت مجلس برای بکارگیری از نیروهای بازنشسته

حضور ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور در مجلس و درخواست برای بکارگیری از نیروهای بازنشسته خبر دیگر هفته ی جاری بود که مجلس در ابتدا با این طرح مخالفت کرد.

مجلس فردای آن روز موضوع را مجددا پیگیری و با اجرای یک طرح موافقت کرد و مصوب نمود که سازمان بازرسی می تواند از نیروهای بازنشسته استفاده کند.

اجتمام **9317**1601**

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا