گوناگون

ظرفیت های مختلف برای کمک به طرح های تولیدی راکد به کارگرفته می شود

81177387 5718775

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی عصر یکشنبه در بازدید تعدادی از کارخانه های تولیدی صنعتی یاسوج و بررسی مشکلات آنها، افزود: برخی از این طرح های صنعتی در سطح کشور منحصر به فرد هستند که باید برای کمک به تولید بیشتر تشویق و مشکلات آنها برطرف شود.

وی بیان کرد: تعدادی از واحد های تولیدی که در یاسوج فعال هستند می توانند با توسعه فیزیکی مواد اولیه کارخانه خود را نیز تولید کنند که این امر نیازمند حمایت جدی از صاحبان آنان است.

خادمی به واحد های تولیدی راکد در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت:این واحدهای تولیدی به دلایل مختلفی شامل تحریم و رکود اقتصادی سالهای گذشته غیرفعال شده اند و صنعتگران نقشی در تعطیلی آنها نداشته اند و باید حمایت و به عرصه تولید باز گردند.

وی اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی این شهر نیز به دلیل وارد نبودن افراد در کار خود و اجرای طرهای کارشناسی نشده غیرفعال شده اند که باید تعطیل شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای رشد و توسعه اقتصادی این استان راهی جز سرمایه گذاری برای اجرای طرح های اشتغال زا نیست.

وی به پرداخت نشدن معوقات بانک های از سوی صاحبان برخی از صنایع و کارخانه ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: فضای عمومی کشور در مقاطعی دچار مشکلات اساسی شد که این امر سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی را نیز با معضلاتی مواجه کرد.

خادمی نبود مدیریت بر بانک ها و کنترل آنها در سالهای اخیر را از مهمترین مشکلات این حوزه برشمرد و افزود: در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به دلیل سیاست های اشتباه گذشته بسیاری از فشارها به سیستم بانکی وارد شده است.

وی گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در کشور به وجود آمد و سیستم بانکی نیز با این مشکلات مواجه شد حوزه صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت خود ادامه داده است .

خادمی با بیان اینکه کارآفرینان و سرمایه گذاران موتور محرک توسعه هستند و باید مشکلات آنان در اسرع وقت برطرف شود، اظهار کرد:در سال جاری از صندق توسعه ملی اعتبارات مناسب و با نرخ سود تسهیلات ناچیز در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرار خواهد گرفت تا شکوفایی اقتصادی بیش از پیش در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

671/7533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا