Mihanpostدسته‌بندی نشدهسیاسی

ظریف:امروز ایران در منطقه و دنیا جایگاه ویژه ای دارد

به گزارش میهن پست -عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امورخارجه معتقد بود بحران داعش در عراق شکست این گروهک در سوریه موجب شده که غرب متوجه جایگاه ایران در منطقه و جهان شود و پیش بینی می کنیم با توجه به بحران اوکراین حمایت روسیه از ایران افزایش یابد.
نادر فریدونی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به حضور ظریف وزیر امورخارجه در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان گفت: در این جلسه مسائلی در خصوص توافقنامه ژنو، چالشهای منطقه ای ایران و مذاکرات اخیر مطرح شد.

وی گفت: وزیر امورخارجه معتقد بود پس از ایجاد بحران داعش در عراق دنیا به این مساله پی برده که ایران نقش بزرگی را می تواند در آرامش منطقه ایفا کند زیرا کشوری قدرتمند و با ثبات است.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: ظریف معتقد بود دنیا به زودی به این نتیجه خواهد رسید که مسائل مهمتری از مساله هسته ای ایران نیز وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد. و آن مساله تروریستهای تکفیری هستند که برای همه دنیا خطرناکند. لذا پیش بینی می شود روند مذاکرات با این فهم جدید اروپا بهبود یابد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان با اشاره به اینکه وزیر امورخارجه در این جلسه در خصوص نقش روسیه در مذاکرات نیز صحبت کرد گفت: ظریف اعلام کرد روسیه باید به این نقطه برسد که دیدگاهش در مذاکرات ایران و ۱+۵ باید حمایت از ایران باشد. با توجه به اتفاقات اوکراین پیش بینی می شود حمایت روسیه از ایران در جریان مذاکرات افزایش یابد.

فریدونی اظهار داشت: وزیر امورخارجه پیش بینی کرد تا ۲۹ تیرماه مذاکرات مقدماتی به پایان رسیده و توافق نهایی حاصل شود.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: ظریف معتقد بود پیروزی مردم سوریه درس بزرگی برای غرب بود و حوادث سوریه، شکست تروریستها، علیرغم پشتیبانی غرب و کشورهای عربی در پیشبرد مواضع ایران در مذاکرات ۱+۵ اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اظهارات ظریف در خصوص مذاکرات اخیر گفت: ظریف اعلام کرد مذاکرات برای تدوین توافقنامه نهایی با مشکلاتی روبروست که موجب شده روند مذاکرات طولانی شود.

وی همچنین گفت: ظریف اعلام کرد چند قسط از طلبهای ایران عملا وصول شده که با ادامه مذاکرات طلب بیشتری از ایران وصول خواهد شد.

فریدونی تصریح کرد: وزیر امورخارجه معتقد بود اگر مذاکرات روند مثبتی داشته باشد بقیه مطالبات ایران نیز وصول خواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر امورخارجه معتقد بود طرف مقابل معمولا در مذاکرات با مواضع مشخص وارد می شود، نه راه حل در حالی که ما سعی داریم که با راه حل وارد مذاکرات شویم.

عضو فراکسیون رهروان گفت: ظریف اعلام کرد صهیونیستها و برخی کشورها از روند پیشرفت مذاکرات ناخشنود هستند.

فریدونی افزود: ظریف معتقد بود نظرات و موضع گیریهای ۶ کشور طرف مذاکره با ایران با هم متفاوت است و وحدت نظر ندارند.

عضو کمیسیون انرژی اظهار داشت: ظریف اعلام کرد احتمالا در دور بعدی مذاکرات امریکا جدی تر وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: ظریف صراحتا اعلام کرد که ایران در مذاکرات خطوط قرمز و توصیه های رهبری را کاملا رعایت خواهیم کرد و به آمریکاییها نیز گفته ایم که کلمه به کلمه مذاکرات را رهبر ما استماع خواهد کرد پس بی ربط صحبت نکنید.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه ظریف شرایط کشور عراق و ثبات منطقه را بسیار حساس و خطرناک خواند و گفت: وزیر امورخارجه اعلام کرد طرفین مذاکرات تمایلی بر وقت کشی ندارند، صهیونیستها نهایت  فشار را برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات وارد می کنند.

فریدونی با بیان اینکه ظریف معتقد بود در ۶ ماه گذشته ایران بهره های سیاسی و اقتصادی خوبی از مذاکرات و توافقات برده است گفت: وزیر امورخارجه اعلام کرد اگر توافقات صورت نمی گرفت صادرات نفت فعلی ما به کمتر از نصف کاهش می یافت. استقبال گردشگران خارجی از سفر به ایران نیز ره آورد مهم ایران بوده است.

عضو فراکسیون رهروان گفت: وزیر امور خارجه اعلام کرد هدف از تحریمها جدا کردن مردم از حاکمیت بود ولی انتخابات ۲۴ خرداد ریاست جمهوری و حضور ۷۳درصدی مردم اهداف دشمنان را خنثی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا