گوناگون

ظریف‌:پرهیز‌از‌ زیاده‌خواهی‌ توافق‌را‌ امکان‌پذیر‌می‌کند

388249 165پانگ سن، سفیر جدید چین در جمهوری اسلامی ایران امروز رونوشت استوارنامه خود را به وزیر امور خارجه کشورمان تسلیم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از ارتقای بیش‌تر مناسبات میان پکن و تهران خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به روابط با چین دارد و ما امیدواریم که روابط دو کشور در تمام ابعاد به‌ویژه اقتصادی بیش از پیش توسعه یابد.

او با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 تصریح کرد: تامین حقوق حقه ملت ایران را دنبال می‌کنیم و جدیت و پرهیز از زیاده‌خواهی برخی طرف‌ها حصول توافق را امکان‌پذیر می کند.

ظریف در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به تروریسم در عراق را تشریح کرد.

وزیر خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد سفیر چین در تعمیق هر چه بیش‌تر روابط دو کشور موفق شود.

پانگ سن نیز با محکوم کردن فعالیت گروه‌های تروریستی در عراق، بر مبارزه همه جانبه کشورها با تروریسم تاکید کرد و گفت: چین علاقمند همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف و از جمله مبارزه با تروریسم است.

او درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: چین همواره به کشورهای مذاکره کننده غربی تاکید کرده که لازم است جهت نیل به نتیجه نهایی واقع‌بینی لازم را از خود نشان دهند.

سفیر جدید چین با اشاره به سفر دکتر روحانی، رییس‌جمهور کشورمان به چین گفت: پکن از نتایج این سفر بسیار راضی بوده و امیدوار است این سفرها در سطوح بالا تداوم یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا