گوناگون

عبدالله: آمار 7 میلیون رأی‌دهنده جای سؤال دارد/ «امرخیل» باید برکنار شود

2344343 587به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ عبدالله عبدالله یکی از 2 کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان شب گذشته در یک نشست خبری در کابل، خواستار برکناری فوری «ضیاءالحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات شد و آمار ارائه ‎شده از شمار شرکت‎کنندگان انتخابات 24 خرداد را سؤال برانگیز خواند.
 
وی افزود: اقدام انتقال لوازم انتخاباتی به دستور رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی افغانستان تخطی انتخاباتی آشکار از سوی عالی‎رتبه‎ترین مسئول انتخاباتی است.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: خواست نهایی ما تعلیق امرخلیل است و در این جهت هیچ‎گونه انعطافی نشان نخواهیم داد.
 
به گفته عبدالله، پیش از این نیز نشانه‎هایی از تمایل برای تخطی توسط این مسئول انتخاباتی مشاهده شده بود.
 
وی افزود: در همین زمینه از کرزی خواستار بررسی بیشتر شده اما رئیس جمهور تحقق تقاضای یادشده را نیازمند وجود مدارک و شواهد دانسته بود.
 
عبدالله خاطرنشان کرد: درمورد تخطی‌های پیشین امرخیل، مدارک و شواهدی نیز وجود دارد که در صورت نیاز به اطلاع مردم خواهد رسید.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان تأکید کرد: آمار ارائه شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از شمار شرکت‎کنندگان دور دوم انتخابات سؤال ‎برانگیز است، زیرا بر اساس شرایط حاکم بر روند رأی‎گیری در دور دوم به نظر می‎رسد میزان مشارکت در این دور کمتر از دور اول و پایین تر از میزانی بوده که توسط کمیسیون انتخابات اعلام شده است.
 
وی افزود: در همین زمینه از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواستار ارائه توضیح شدم اما توضیحات ارائه شده پذیرفتنی و قابل قبول نبود.
 
عبدالله در پایان گفت: در صورتی که شمار شرکت‎کنندگان مراکز رأی‎گیری بیشتر از میزان واجدین شرایط گزارش شده باشد، نشان از تقلب خواهد بود.
 
در روز انتخابات نیروهای پلیس کابل 2 خودروی حامل لوازم انتخابات را که بدون هماهنگی با نیروهای امنیتی در حال انتقال به برخی مراکز بود توقیف کرد.
 
گفته می‎شود این خودروها به دستور امرخیل به نقاط نامشخصی منتقل می‎شد تا از آن به نفع کاندیدای مشخصی استفاده شود.
/انتهای پیام

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا