گوناگون

عدم استفاده لرستان از ظرفیت اعتبارات صندوق توسعه ملی از مصادیق فرصت سوزی است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به ظرفیت بودجه های شناور قانون بودجه اظهار داشت: تبصره 5 ماده واحده بودجه سال 93 فرصت خیلی خوبی برای برون رفت اقتصاد استان از رکود و تورم است.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط بتوانند از این فرصت و ظرفیت به خوبی استفاده کنند، عنوان کرد: در این راستا در جلسه کارگروه اشتغال استان بررسی تبصره های قانون بودجه در دستور کار قرار گرفته تا برای هر کدام از دستگاهها در این زمینه تکلیفی مشخص کنیم.

تحقق سهم لرستان از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی از تکالیف مدیران

استاندار لرستان با بیان اینکه از ظرفیت های تبصره 5 ماده واحده بودجه سال 93 می توان برای توسعه صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی، محیط زیست و منابع طبیعی استفاده کرد، افزود: دستگاههای مرتبط باید ظرف حداکثر یکماه طرح های خود را برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و تحقق سهم استان از محل اعتبارات این تبصره ها ارائه دهند.

بازوند با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیتهای موجود در قانون بودجه برای دریافت اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز پروژه های استان باید یکی از اولویتهای جدی مدیران باشد، افزود: یکی از تکالیف مدیران لرستان در سال 93 تحقق سهم استان از محل تسهیلات و اعتبارت صندوق توسعه ملی است.

وی با بیان اینکه در پایان سال مدیران باید گزارش عملکرد خود در این رابطه را ارائه دهند، افزود: متاسفانه ما در سال 92 چه در بخش صنعت و چه در بخش کشاورزی و گردشگری نتوانسته ایم از ظرفیت های تبصره 5 ماده واحده قانون بودجه استفاده کنیم.

لرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 92 حتی یک ریال نگرفت

استاندار لرستان با بیان اینکه این روند مطلوبی نیست که نتوانسته ایم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 92 حتی یک ریال بگیریم، عنوان کرد: نباید این روند در سال 93 تکرار شود.

بازوند تصریح کرد: عدم استفاده از ظرفیت تسهیلات صندوق توسعه ملی از مصادیق فرصت سوزی است که باید از این روند در سالجاری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه در هر جلسه کارگروه مدیران دستگاههای اجرایی باید گزارش آخرین اقدامات خود در این زمینه را ارائه دهند، عنوان کرد: متاسفانه روند کنونی وضعیت خوبی نیست و امیدواریم امسال بتوانیم از محل تبصره 5 ماده واحده بودجه سال 93 اعتبارات خوبی بگیریم.

استاندار لرستان همچنین خواستار برگزاری کارگاه آموزشی برای توجیه مدیران در زمینه روال پیگیری به منظور دریافت این اعتبارات شد و افزود: معاونت برنامه ریزی استانداری باید در این زمینه اقدام کرده و نگرانیهای مدیران را رفع کند.

تهیه لیست پروژه های واجد شرایط برای سرمایه گذاری ایدرو و ایمیدرو

بازوند همچنین به بند “ز” تبصره 5 ماده واحده بودجه سال 93 در زمینه سرمایه گذاری هلدینگ های ایدرو و ایمیدرو و همچنین شرکت صنایع کوچک در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در این بند اجازه مشارکت تا 49 درصد به این شرکت ها برای سرمایه گذاری در مناطق کمترتوسعه یافته داده شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا معاون برنامه ریزی استانداری باید ظرف مدت زمان 15 روز آینده لیست پروژه های واجد شرایط برای سرمایه گذاری این هلدینگ ها را برای ارسال به مدیرعامل ایدرو، ایمیدرو و شرکت شهرک های صنعتی آماده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا