گوناگون

عدم بکارگیری بانوان، انتقادی که به سازمان های مردم نهاد استان مرکزی وارد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد در سالن جلسات استانداری در خصوص وضعیت همکاری استانداری مرکزی با سازمان های مردم نهاد گفت: استانداری مرکزی از هیچگونه همکاری برای رفع مشکلات سازمان های مردم نهاد کوتاهی نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه  تکلیف و وظیفه من به عنوان نماینده ی دولت در مقابل مردم رفع مسائل و مشکلات آنها است افزود: سازمان های مردم نهاد در حال حاضر به صورت کاملا قانونمند در کشور در حال فعالیت هستند.

مقیمی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی است، ابراز کرد: نظام و انقلاب اسلامی ایران ، همچنین دولت جمهوری اسلامی، نظام، انقلاب و دولتی مردمی هستند که از دل مردم و با همت و یاری آنها بوجود آمده اند.

استاندار مرکزی ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تا کنون دولت های روی کار آمده با مردم ارتباطی تنگاتنگ را داشته اند و دولت جدید نیز اساس و لازمه ی کار خویش را مردم قرار داده است.

مشاور جوان، بانوان و اجتماعی استانداری مرکزی از عوامل همکاری

مقیمی مشاور جوان، مشاور بانوان و مشاور اجتماعی را در استانداری مرکزی از جمله عوامل همکاری این نهاد با سازمان های مردم نهاد عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر در استانداری مرکزی معاونت سیاسی اجتماعی به صورت رسمی به فعالیت های اجتماعی در استان می پردازد و این فعالیت ها را دنبال می کند.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی وفاق مدیریتی خوبی وجود دارد، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در استان مرکزی بواسطه ی برقراری تعامل با بخش های خصوصی همگرایی خوبی بین مدیران استان بوجود آمده است.

استاندار مرکزی برقراری ارتباط بهتر و بیشتر بین صنعت و دانشگاه را لازمه ی توسعه ی استان دانست و بیان کرد: با برقراری ارتباطی بهتر بین دانشگاه و بخش صنعت، موتور محرکه ی استان هم به جلو پیش خواهد رفت.

وی رفع مشکلات و حل مسائل را از جمله دلایل پیشرفت جوامع خواند و اظهار کرد: باید برای دوری از درجا زدن به رفع مسائل بپردازیم تا موجبات پیشرفت و توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی مددجویان در استان مرکزی

در ادامه نماینده شبکه خیرین استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار مددجو در استان مرکزی از حمایت های این شبکه برخوردار می شوند.

بادکوبه ای افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی مددجویان برای برنامه ریزی و ارائه خدمات بهتر به آنها ضروری است.

پرداخت هزینه دارو و کمبود دستگاه های دیالیز از مشکلات

نماینده شبکه سلامت استان مرکزی نیز ابراز کرد: پرداخت هزینه دارو و کمبود دستگاه های دیالیز از مشکلات بیماران تحت حمایت این تشکل می باشد.

نوروزخانی ادامه داد: شبکه سلامت با 16 انجمن، 5 هزار بیمار را در استان تحت حمایت دارد.

نماینده شبکه ی پیشگیری، کاهش و درمان اعتیاد هم اظهار داشت: این شبکه با دارا بودن 60 موسسه در استان در حال ارائه خدمات به معتادان می باشد.

جمع آوری 950 معتاد خیابانی از سوی تشکلهای مردم نهاد

کاشانی افزود: از 15 اسفند ماه سال قبل طبق دستور مراجع قضائی این شبکه نسبت به جمع آوری معتادان خیابانی اقدام و تا به امروز 950 معتاد خیابانی را جمع آوری کرده است.

وی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه یادآور شد: تقاضای ما از مسئولین استانی یاری این تشکل در راستای پاک سازی استان از اعیاد است.

نماینده ی شبکه فرهنگ و هنر استان هم تدوین اطلس فرهنگی را از نیاز های استان دانست و بیان کرد: هنرمندان تنها عرضه کننده ی هنرشان در جوامع نیستند، بلکه آنها انتقال دهنده پایه های تمدن و فرهنگ استان و جامعه هستند.

اکبرپور گفت: ما با یاری مسئولین استانی توانایی تغذیه برنامه ی فرهنگی کشور تا سه سال با استفاده از معرفی مفاخر استان را داریم.

گفتنی است در پایان این جلسه استاندار مرکزی قول همکاری بیشتر با تشکل های مردم نهاد استان را داد.

ضمنا در این جلسه مقرر شد، تدوین بانک اطلاعاتی خیرین استان و همکاری بیشتر رسانه ملی با سازمان های مردم نهاد پیگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا