گوناگون

عدم تامین منابع آبی موج مهاجرت در سمنان ایجاد می‌کند

استاندار سمنان با اشاره به اینکه کم آبی و کاهش جمعیت دو تهدید پیش روی استان است، گفت: در صورت عدم تامین آب در استان با مهاجرت مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمد وکیلی به اتفاق معاون سیاسی امنیتی به اتفاق معاون امور عمرانی استانداری در بازدید از چشمه‌ها و آب‌های موجود در حوضه آبخیز فینسک در شهرستان مهدیشهر بر برنامه ریزی و عزم جدی جهت تامین آب مورد نیاز استان تاکید کرد‌.

وی تامین آب را بحث جدی و اصلی در استان عنوان کرد و گفت: نیاز به آب شرب یک نیاز واقعی و ضروری است که باید در استان سمنان گام‌های اساسی در این راستا برداشته شود‌.

وکیلی افزود: در صورت عدم تامین آب در استان با مهاجرت مواجه خواهیم شد که این امر مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت‌.

استاندار سمنان خاطر‌نشان کرد‌: مسئولین استان برای رفع نیازهای کوتاه مدت و میان مدت تدابیر لازم را اندیشیده‌اند، ولی باید جهت نیازهای بلند مدت آب در استان برنامه ریزی و اهتمام جدی داشته باشیم‌.

وی ارتقای فرهنگ مصرف آب با توجه به کمبود آب در استان را مهم برشمرد و خواستار ترویج مصرف بهینه آب شد .

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان تاکید کرد: برای تامین آب مورد نیاز شهرهای استان سمنان باید از همه امکانات با برنامه ریزی و مدیریت بهره گرفت‌.

وی اظهار کرد: ساخت سد فینسک و چاشم و انتقال آن به شهرستان مهدیشهر‌، شهرستان سمنان و شهرستان سرخه و با انتقال آب نمرود به شهرستان گرمسار مشکل خاصی در این شهرستان‌ها وجود نخواهد داشت‌.

وکیلی افزود: تکمیل، اجرا و انتقال آب سدهای کالپوش و مجن و طرح جمع آوری و انتقال آب از چشمه‌های قطری با هدف تامین آب شهرستان شاهرود است که باید تلاش شود بهره‌برداری لازم از آن انجام پذیرد، ولی باید برنامه‌ریزی دقیق تری جهت رفع نگرانی تامین آب شرب در شهرستان دامغان انجام پذیرد.

استاندار سمنان در ادامه سفر به شهرستان مهدیشهر ضمن بازدید از جنگل‌های پهن برگ شهرستان مهدیشهر بر برنامه ریزی و ارائه راهکار جهت حفاظت و احیاء جنگل‌ها و پیشگیری از حریق در آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی سالجاری که احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد، باید تدابیری جدی در این خصوص اندیشیده شود‌.

همچنین مهندس وکیلی در بازدید از پاسگاه محیط بانی منطقه حفاظت شده پرور با نحوه کنترل و حفاظت این منطقه زیست محیطی آشنا شد‌.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا