گوناگون

عدم ثبات مدیریت دولتی بر فعالیت اقتصادی استان ها تاثیر گذار است

81199070 5757087

به گزارش ایرنا ˈمحسن جلال پورˈشامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی روسای اتاق های بازرگانی کشور و فعالان بخش خصوصی استان همدان افزود:با تغییر مدیریت ها نگرش و دیدگاه ها نیز نسبت به اقتصاد دچار تغییر می شود که این امر تاثیر زیادی بر فعالیت های اقتصادی استان ها دارد.

وی ادامه داد:طرح های موجود و بسترهای لازم برای سرمایه گذاران باید ایجاد شود تا برنامه های پیش رو در برابر سرمایه گذاران تا 10 سال آینده ترسیم و راه مشخص شود.

وی ادامه داد:یکی از مسائلی که در استان همدان باید به آن پرداخته شود صنایع تبدیلی سیب زمینی است که باید توجه داشت استان همدان با بحران آب مواجه است و آیا با وجود این بحران می توان در چند سال آینده نیز این میزان سیب زمینی را در سطح استان تولید کرد.

وی ادامه داد:بحث برگزاری همایش سرمایه گذاران در استان همدان مطرح شد که باید برنامه ریزی های لازم برای ارائه نیازهای سرمایه گذاران با توجه به کم آبی استان همدان انجام شده و در این همایش به سرمایه گذاران ارائه شود.

وی عنوان کرد:هم اکنون نیاز به آب در کشور نسبت به خود کفایی گندم در اولویت قرار دارد و با توجه به این مساله اتاق بازرگانی ایران بیشتر توجه خود را روی مساله آب معطوف کرده است.

وی افزود:واگذار کردن مسئله اقتصاد و سرمایه گذاری به نمایندگان مجلس که تنها چهار سال در این سمت قرار دارند کار درستی نیست بلکه نمایندگان باید بیشتربه مسائل اجتماعی و ارائه قدرت اجرایی به تشکل ها فعالیت کنند.

وی عنوان کرد:بنای اقتصاد مقاومتی متکی به مردم است و اقتصاد دولتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز مردمی دراین بخش باشد.

وی ادامه داد:برای سرمایه گذاری در یک استان تنها در نظر گرفتن شرایط آن استان کافی نیست بلکه باید به وضعیت آن کشور و کشورهای همسایه نیز پرداخته شود.

معاون امور مجلس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت:طرح حمایت از تولید هم اکنون در دستور کار دولت قرار دارد.

ˈمحمد رضا رمضانیˈ افزود:کمیته ویژه ای در اتاق بازرگانی ایران برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود که به زودی به کار خود پایان می دهد و این طرح به زودی از طرف دولت در قالب لایحه به مجلس ارائه می شود.

وی ادامه داد:دغدغه های خوبی برای ترسیم نقشه راه تولید وجود دارد و اقدامات خوبی توسط نمایندگان در راستای حمایت از تولید انجام شده است.

وی عنوان کرد:پس از ابلاغ قانون بهبود فضای کسب و کار اتاق ایران دفتری را برای بهبود وضعیت کسب و کار راه اندازی کرده است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همدان نیز از افراد شاخص و فعال در اجرایی کردن این قانون هستند.

7530/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا