گوناگون

عدم حمایت مسئولان و قانون موجب دلسردی آمرین به معروف شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن ترابی عصر شنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد در حسینیه اهل بیت(ع) این شهرستان با اشاره به عوامل به وجود آورنده قیام کربلا اظهار داشت: بدلیل اوضاع نابسامان جامعه اسلامی آن روز امام حسین(ع) تصمیم گرفتند برای ساماندهی جامعه و امر به معروف و نهی از منکر قیام کنند.

وی با بیان اینکه در مبارزه با پدیده های زشت و منکر باید مبارزه با علت صورت بگیرد نه معلول، افزود: در چنین شرایطی باید با سرچشمه منکر برخورد شود و آب را از سرچشمه بست.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: امام حسین(ع) درآن زمان تشخیص دادند که باید از مدینه حرکت کرده و قیام کربلا را بوجود آورند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) حرکت کرده و به وظیفه خود که همان امر به معروف و نهی از منکر است عمل می کند، اظهار داشت: باید آحاد مختلف جامعه این وظیفه همگانی را در جهت حفظ سلامت جامعه اسلامی انجام دهند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه قیام کربلا قیام امر به معروف و نهی از منکر بوده است، افزود: مسلمان واقعی کسی است که شهادت و لقاء الله را برمی گزیند و آن را بر آسایش دنیا ترجیح می دهد و نمی تواند بی تفاوت باشد و تا مرز شهادت و آخرین قطره خونش نهی از منکر می کند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است و در نظام دینی و اسلامی ایران باید به این اصل مهم که ضامن بقاء حاکمیت ارزش های اسلامی است توجه کافی شود.

حجت الاسلام ترابی بیان داشت: در سالهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت پذیری مردم و نظارت همگانی با امر به معروف و نهی از منکر بیشتر بود اما هر چه از این سالها دورتر می شویم این فرهنگ ضعیف ترشده است.

وی با بیان اینکه موارد ضعف امر به معروف و نهی از منکر باید آسیب شناسی شود، افزود: عدم حمایت دولت و قانون از آمرین امر به معروف و نهی از منکر از عوامل بی تفاوتی مومنین نسبت به اجرای آن در جامعه شده است

وی تصریح کرد: امروز اگر در جامعه برای آمرین به معروف مشکلی پیش بیاید دولت حمایت نمی کند و این موضوع باعث دلسردی شده است.

حجت الاسلام ترابی عنوان کرد: البته این موارد نباید باعث شود که مردم نسبت به اجرای  امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شوند بلکه وظیفه دارند در این رابطه تلاش کنند.

وی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان به خاطر تلاش های بی دریغ قدردانی کرد و یادآور شد: این ستاد در ترویج فرهنگ تذکر لسانی در سطح ادارات و کارخانجات بروجرد خوب کار کرده است و انتظار می رود بیشتر فعالیت شود.

وی در پایان خواستار حمایت همه جانبه دادگستری بروجرد از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شد تا بدانجا که اگر می شود یک شعبه ویژه رسیدگی در این زمینه در دادگستری اختصاص داده شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا