گوناگون

عرضه نان در فروشگاه‌های چهارمحال و بختیاری ساماندهی می‎شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ‌از ساماندهی عرضه نان سرد در فروشگاه‌های مواد غذایی تا پایان خردادماه جاری خبر داد.

علی ضامن صالحی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری- با بیان اینکه قوت غالب خانواده‌های ایرانی نان است به طوری که میانگین مصرف نان روزانه برای هر فرد به ۴۰۰ تا ۴۱۰ گرم می‌رسد افزود: توجه بیشتر به رعایت نکات بهداشتی حین پخت، ‌نگهداری و توزیع و شناسایی مشکلات و چالش‌ها و ارائه راهکارهای عملی برای حل آنان از ضروریات است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به برخی نارضایتی‌ها از کیفیت نان بر لزوم بهبود و ارتقای کیفیت نان و کاستن از ضایعات تاکید کرد و گفت: عرضه نان در بسته بندی‌های حاوی کد شناسایی و مشخصات محصول می تواند در این زمینه موثر باشد.

صالحی فرد خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت با انجام نمونه برداری‌ها و آزمایشات دقیق نقش خطیری در راستای نظارت مدون و مستمر بر تهیه و عرضه مواد غذایی مطابق با استانداردهای تعریف شده در مراکز مربوطه بر عهده دارد.

به گفته وی، متولیان حوزه سلامت معتقدند مردم به عنوان دریافت کنندگان خدمات حوزه سلامت می توانند با انتخاب محصولات تهیه شده بر اساس استانداردها و رعایت نکات بهداشتی و دارای اتیکت حاوی مشخصات تولید می تواند کمک موثری در تامین سلامت جامعه و برخورد قاطع با متخلفین و سودجویان این حوزه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: در راستای ساماندهی عرضه نان‌های بسته بندی تاکنون جلسات متعددی تشکیل شده است که از مصوبات نهایی این جلسات می توان به الزام متقاضیان تهیه و عرضه نان در سطح فروشگاه‌های موادغذایی برای دریافت معرفی نامه از اتحادیه صنف نانوایان برای نظارت بازرسین بهداشتی برای صدور مجوز فعالیت آنان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به کلیه نانوایی‌های خانگی و غیره تا پایان خرداد ماه برای اخذ مجوز لازم برای تهیه و توزیع نان بسته بندی در فروشگاه های مواد غذایی فرصت داده شده است.

صالحی فرد اظهارکرد: با اجرای این مصوبه فروشگاه‎های عرضه مواد غذایی تنها مجاز به فروش نان‌های بسته بندی شده حاوی کد شناسه و اتیکت هستند است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا