گوناگون

علت اصلی بستری بیماران دیابتی ,افت قند خون است

87715608 XS علت اصلی بستری بیماران دیابتی ,افت قند خون است

بر اساس سرشماری کانون کنترل و جلوگیری از دیابت، اشخاص دیابتی نسبت به یک دهه پیش با خطر هایپرگلایسمی (بالا رفتن قندخون) ، سکته و حمله  قلبی کمتری مواجه هستند.بهرحال، یک پژوهش جدید که بواسطه محققان  دانشگاه پزشکی Yaleانجام شد، بیان کرد که دوره های افت قند خون شدید (هیپوگلایسمی) زیادترین علت بستری بیماران دیابتی است.

افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند

در این تحقیق که اطلاعات آن از بیش از ۳۴ میلیون نفر گردآوری شده است، محققین بخصوص به بررسی بیمارانی پرداختند که در طی ۱۲ سال مطالعه در فاصله ی زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۱ در بیمارستان بستری شده بودند.

در مجموع۲۷۹۹۳۷  فرد به دلیل هایپرگلایسمی در بیمارستان بستری شده بودند، در حالیکه تعداد ۴۰۴۴۶۷ نفر به دلیل هیپوگلایسمی در این مدت در بیمارستان بستری شدند. بر اساس این اعداد، دانشمندان می گویند: نرخ ابتلا به هیپوگلایسمی۱۱٫۷  درصد در این دوره از مطالعه افزایش نشان می دهد در حالیکه از نرخ هایپرگلایسمی در این دوره ۳۸٫۶درصد کاسته شده است.

افراد مسن بالاتر از ۷۵ سال بیشترین میزان بستری به دلیل هیپوگلایسمی را داشتند. اگر چه پذیرش بستری بیمارستان به دلیل هیپوگلایسمی در کل به طور متوسط از سال ۲۰۰۷ کاهش یافته است، تلاش برای کاهش این میزان بستری به دلیل هیپوگلایسمی بخصوص در میان سیاه پوستان و افراد مسن یک نیاز و ضرورت فوری است. نتایج این تحقیق در مجله ی JAMA Internal Medicine  منتشر شد.

دانشمندان نتیجه گیری کردند که در مراقبت های دیابتی باید به عواقب درمان هایپرگلایسمی که برخی اوقات می تواند به کاهش قندخون شدید بیانجامد، توجه بیشتری شود.

منبع-diabetestma.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا