گوناگون

علت عمده خودکشی‎ها، مشکلات روحی و روانی است

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه آمار خودکشی در استان رو به افزایش است، علت عمده خودکشی‎ها را مشکلات روحی و روانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، سردار “علیرضا صالحی” ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه امروز پلیس جامعه‌محور، اقتدار نرم را دنبال می‎کند، افزود: این اقتدار، اقتداری است که مردم آن را تایید کنند.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 131 هزار و 874 تماس با مرکز فوریت‎های پلیس گرفته شده است، اظهار کرد: بیش از 50 درصد از تماس‎‏ها فوریتی نیست و لذا انتظار می‌رود تنها در زمان رخدادهایی از قبیل حضور سارق در صحنه، نزاع فردی و گروهی و تصادفات منجر به درگیری با این مرکز تماس گرفته شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه بازنگری تابلوهای راهنمایی و رانندگی در دستور کار این دستگاه انتظامی قرار دارد، اظهار کرد: در رابطه با تابلوهای “توقف مطلقاً ممنوع” که در محدوده اماکن مذهبی نصب شده باشد باید عنوان کرد که ماشین‎های پارک شده در زمان نماز در این محدوده اعمال قانون نمی‌شوند.

صالحی با بیان اینکه زمان حضور پلیس در فوریت‎های پلیسی در شش ماهه نخست امسال کاهش یافته است، گفت: این زمان از هفت دقیقه و 26 ثانیه سال گذشته به پنج دقیقه و 38 ثانیه در شش ماهه نخست امسال کاهش یافته است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص سلامت مردم با هیچ‌کس معامله‌ نمی‎کنیم، گفت: همه قهوه‎خانه‎های فاقد پروانه در شهرستان زنجان پلمب شده‎اند.

صالحی همچنین با تاکید بر اینکه پلیس به سمت علمی شدن پیش می‌رود، متذکر شد: کشف جرم در آزمایشگاه 22 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به کشف 133 درصدی قتل‎هایی که انجام شده، اشاره کرد و یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال شاهد کاهش 40 درصدی آمار قتل در استان نسبت به سال گذشته بودیم.

وی در بخش دیگری گفت: در شش ماهه نخست امسال زمین‎خوار 193 میلیارد ریالی، کلاهبردار 12 میلیاردی و جاعل کارت‎های ایثارگری در دام پلیس گرفتار شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی شعار امسال این هفته را “پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار” عنوان کرد و گفت: برگزاری هم‎اندیشی پلیس با اصناف، نشست منطقه‌ای سبک زندگی اسلامی، همایش پیاده‌روی سراسری کارکنان، افتتاح پروژه 19 واحدی منازل سازمانی و افتتاح پروژه ساختمان اداری امام رضا(ع) را از جمله ویژه برنامه‎های این هفته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا