گوناگون

عملکرد مناسب کاراته‌کاهای ایران در لیگ جهانی و قهرمانی دانشجویان جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، کاراته کاهای تیم ملی ایران به صورت همزمان در کشورهای اندونزی و مونته نگرو در جریان دو میدان رسمی به مصاف رقبای خود رفتند که کسب 7 مدال طلا، نقره و برنز توسط بانوان و مردان ایرانی نشان داد که روند صعودی برای رسیدن به موفقیت در بازی‌های آسیایی به خوبی طی می شود. اما در این بین کسب مدال طلا در کاتای تیمی مسابقات لیگ جهانی طعم دیگری داشت.

2 طلا، 2 نقره و یک برنز در لیگ جهانی
تیم کاتای مردان ایران متشکل از احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمدخانلو که تحت نام تیم شهرداری تبریز در این مسابقات حضور یافته، در نخستین دیدار 4 بر یک نماینده اندونزی را شکست داد، سپس در پیکار دوم با 5 پرچم قاطعانه مقابل دیگر نماینده کشور میزبان به برتری رسید و با ایستادن بر سکوی اول، نشان طلا را از آن خود کرد.

دومین طلای تیم ایران را در این مسابقات بهمن عسگری به خود اختصاص داد. عسگری که با 3 پیروزی برابر “هوک بین پارک” از کره‌جنوبی (9 بر صفر)، محمد السوسی از کویت (11 بر یک) و “وای جی کا” نفر سوم دانشجویان جهان در سال 2012 از هنگ کنگ (6 بر صفر) به دیدار نهایی رسیده بود، در پیکار آخر موفق شد، سعید حسنی‌پور دیگر نماینده کشورمان را با سه تکنیک تک امتیازی 3 بر صفر شکست دهد و به نشان طلای وزن 75- کیلو گرم دست یابد.

سعید حسنی‌پور پیش از رسیدن به فینال، در 3 مبارزه توانسته بود “ساندی سیرمان سیان” از اندونزی (4 بر صفر)،”دینه توآن هو” از ویتنام (4 بر صفر) و” میلتون دوسوزا” از برزیل (6 بر یک) را شکست دهد. در این وزن، میلتون از برزیل و هوک بین پارک از کره پایین‌تر عسگری و حسنی‌پور روی سکوی سوم ایستادند و به مدال برنز رسیدند.

اما در وزن 61- کیلوگرم بانوان مهتاب اسماعیلی در پیکار نهایی با شکست یک بر صفر مقابل “والریا کومیزاکی” از برزیل به مدال نقره رسید. وی برای رسیدن به فینال “تیوها انگوگ” از ویتنام (4 بر صفر) و “یووان چویی” از هنگ کنگ (5 بر صفر) را شکست داده بود. در این وزن، طراوت خاکسار دیگر کاراته کای ایران نشان برنز دست یافت.

2 مدال نقره و برنز دانشجویان در مونته‌نگرو
کاراته‌کاهای شرکت کننده ایران که در روز نخست از نهمین دوره رقابتهای دانشجویان جهان موفق به کسب دو مدال برنز توسط عباسعلی و گنج‌زاده شده بودند، در روز دوم این مسابقات نیز یک نقره و یک برنز گرفتند تا جمع مدال‌های ایران به عدد 4 برسد. این مسابقات با حضور  319 کاراته‌کا از 47 کشور در مونته‌نگرو جریان دارد که امروز جمعه در روز دوم این مسابقات رزیتا علیپور نقره گرفت و ذبیح‌الله پورشیب به نشان برنز دست يافت.

پورشیب در وزن 84- کیلوگرم پس از یک دور استراحت، در مبارزه نخست مقابل “رودریکو اریک” از برزیل یک بر صفر پیروز شد. پورشیب در گام دوم 6 بر 3 مقابل ابراهیم عبدالله از مصر نتیجه را واگذار کرد اما با راهیابی این کاراته‌کا به فینال این وزن، او مبارزات خود را در گروه بازنده ها پیگیری کرد.

وی در این مرحله با پیروزی 5 بر صفر برابر “آنتون ایساکا” از بلاروس و 4 بر صفر مقابل “ایلا گرانووسف” از روسیه به همراه کاراته‌کا ژاپنی بر سکوی سوم ایستاد و مدال برنز را به گردن آویخت. در این وزن مقدونیه و مصر اول و دوم شدند. ابراهیم حسن بیگی در وزن 75- کیلوگرم به روی تاتامی رفت که در نخستین مبارزه مقابل حریفی از مقدونیه 3 بر 2 نتیجه را واگذار کرد و از گردونه رقابتها حذف شد.

در وزن 61- کیلوگرم بانوان رزینا علیپور پس از 4 پیروزی برابر آلمان، ترکیه، انگلستان و چین تایپه در فینال نتیجه را یک بر صفر به حریف اسلواکی واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. در این وزن ” امی کانل” از انگلیس و “لیلی هیورتاولت” از فرانسه با شکست حریفان خود در جدول رده‌بندی موفق به کسب مدال برنز شدند.

اما الهه رضازاده در وزن 68- کیلوگرم در مصاف با الیزا آگیرا از فرانسه 5 بر صفر مغلوب شد و بدلیل عدم راهیابی این کاراته کای فرانسوی، رضازاده فرصت در گروه بازنده‌ها را پیدا نکرد. در این وزن کاراته‌کای ژاپن با برد برابر حریفی از مالزی به نشان طلا دست یافت. کاراته‌کاهای بلغارستان و ایتالیا مشترکاً بر سکوی سوم ایستادند.

برنامه روز سوم رقابتهای جهانی دانشجویان
فردا شنبه و در سومین روز مسابقات دانشجویان جهان در مونته‌نگرو، کاراته کاهای سبک وزن به روی تاتامی خوانذ رفت که طی آن در وزن 50 کیلوکرم “سحر کرجی” در نخستین مبارزه باید با “پائولا دی سوزا” از برزیل مبارزه کند و در صورت پیروزی با برنده دیدار آلمان و اتریش مسابقه دهد.

در وزن 55- کیلوگرم نیز “فاطمه چالاکی” پس از یک دور استراحت در نخستین مبارزه به مصاف “سوفیا بنهازل” از مجارستان می رود. چالاکی در صورت پیروزی، باید با برنده دیدار آلمان، مصر و ترکیه مسابقه دهد.

در بخش مردان، “امیر مهدیزاده” نماینده 60- کیلوگرم ایران پس از یک دور استراحت در نخستین مبارزه باید به مصاف برنده مایک جیمز بوئن انگلیس و داگلاس سانتوز برزیلی برود. سانتوز که دارنده مدال طلا و نقره جهان است، در فینال مسابقات جهانی فرانسه در سال 2012 مغلوب مهدیزاده شد.

“سعید احمدی” دیگر نماینده تیم منتخب دانشجویان ایران است که روز شنبه به روی تاتامی می‌رود. احمدی در دیدار نخست باید به دیدار نیاز علی‌اف، نایب قهرمان اروپا در سال 2014 بشتابد. نماینده وزن منهای 67 کیلو گرم کشورمان در صورت برد به مصاف نماینده کشور انگلیس می‌رود.

تا پایان روز دون از نهمین دوره مسابقات دانشجویان جهان، نمایندگان ایران به یک مدال نقره (رزيتا علیپور) و 3 مدال برنز (سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب و حمیده عباسعلی) دست یافتند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا