گوناگون

عملیاتی شدن راه مرزی روتک خاش به‌زودی

فرماندار شهرستان خاش با اشاره به اینکه راه مرزی روتک خاش به‌زودی عملیاتی می‌شود، گفت: دولت برای ایجاد راه دسترسی به منطقه‌ی مرزی روتک خاش 45 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده و با اجرای این طرح زمینه‌ی راه‌اندازی بازارچه‌ی مرزی نیز فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان،«محمداکبرچاکرزهی» اظهار کرد: پروژه‌ی راه مرزی روتک خاش با طول 100 کیلومتر،اهمیت ویژه‌ای برای منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مردم شهرستان خاش برای دسترسی به مرز مجبور هستند فاصله‌ای قریب به 350 کیلومتر را از طریق عبور از سراوان و مرز جالق و یا مرز میرجاوه طی مسافت کنند و این مبحث در کاهش وقت و زمان و سوخت و استهلاک خودرو تأثیرگذار است.

فرماندار شهرستان خاش ادامه داد: با اجرای این طرح این فاصله‌ی طولانی به حدود 200 کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

چاکرزهی ایجاد بازارچه‌ی مرزی و آسان شدن تجارت و مبادلات کالا در کنار تقویت مناسبات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … را از مزیت‌های مهم اجرای این طرح برشمرد.

وی تصریح کرد: تاکنون برای انجام عملیات کوه‌بری و بازگشایی مسیرهای سخت‌گذر افزون بر15 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش هم در باب اهمیت کشاورزی منطقه مرزی روتک خاش گفت: این منطقه با داشتن آب فراوان و زمین‌های حاصلخیز و 1500 موتور پمپ فعال، افزون‌بر 6500 هکتار نخیلات بارور دیم باکیفیت مناسب و ارگانیک محصول خرما را در خود جا داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا