گوناگون

عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی در راه های روستایی جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله درخوش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی منطقه برای احیای لایه هوازده و خشک سطح آسفالت، اداره‌ راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اقدام به اجرای آسفالت سطحی از نوع فوگ سیل در محور های جنوبی استان کرده است.

وی بیان داشت: در همین راستا عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی فوگ سیل به طول 313 کیلومتر در راه‌های روستایی حوزه جنوب در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: برای اجرای عملیات این مسیر اعتباری معادل 21 میلیارد و 650 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی طول اجرای این عملیات را 313 کیلومتر در راه‌های روستایی حوزه جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: این نوع از آسفالت در محورهای روستایی شهرستان‌های چابهار حدود 50 کیلومتر اجرا شده است.

درخوش افزود: این لایه حفاظتی برای احیای لایه آسفالت‌رویی به کار برده می‌شود و به منظور استفاده در راه هاي روستايي  شهرستان هاي نیکشهر، ایرانشهر، دلگان، سرباز و کنارک اجرا می شود.

و در خصوص ویژگی های این نوع آسفالت بیان داشت: فوگ سیل بخش قیر امولسیونی است بدون مصالح است که به منظور احیاء سطوح آسفالتی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: فوگ سیل موجب پرکردن درزها و ترک های ریز شده و موجب می گردد دانه های شن در آسفالت تثبیت شده و از شن زدگی آن جلوگیری بعمل آورد.

وی خاطر نشان ساخت: فوگ سیل را می توان در راه های پر ترافیک و کم ترافیک اجرا کرد و یکی از راه های افزایش عمر مفید راه ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا