گوناگون

عملیات تست سل و بروسلوز در واحد کشت و صنعت شریف آباد قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حسن پور فرماندار البرز روز یکشنبه ضمن بازدید از اجرای طرح تست سل و بروسلوز در واحد کشت و صنعت شریف آباد در جریان نحوه عملیات مبارزه با بیمارهای دامی قرار گرفت.

علی آقاجان نیا معلم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان البرز در این بازدید گفت: شهرستان البرز دارای 20 واحد گاوداری صنعتی شیری است که در این میان کشت و صنعت شریف آباد یکی از بزرگترین گاوداریهای صنعتی استان با جمعیت دامی بالغ بر 4500 راس است.

وی افزود: عملیات تست سل و خونگیری برای تشخیص و ردیابی بروسلوز هر شش ماه یک بار توسط دو اکیپ بخش دولتی انجام می شود و با توجه به اهمیت این دو بیماری فرماندارشهرستان از نزدیک با نحوه تست سل و بروسلوز آشنا شد.

علی آقاجان نیامعلم یادآورشد: بیماری سل و بروسلوز یکی از مهمترین بیماری های عفونی و مشترک بین انسان و دام و شایع در اکثر نقاط دنیاست لذا کنترل و ریشه کنی بیماری همواره با مشکلات عدیده ای همراه است.

معلم یادآورشد: بیماری سل و بروسلوز در گاوهای نژاد شیری از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و می تواند علاوه بر تلفات، موجب کاهش10 درصدی تولید شود که این بیماری از نقطه نظر بهداشت عمومی در جوامع انسانی نیز حائز اهمیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا