گوناگون

عملیات مرمت باغ فتح‌آباد کرمان 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم‌حسینی صبح شنبه در بازدید از روند بازسازی و مرمت باغ فتح‌آباد کرمان گفت: این باغ یکی از باغ‌های نمونه ایرانی است که احیاء آن اقدامی ماندگار در جهت رونق اماکن تاریخی استان کرمان است.

وی از پیشرفت 80 درصدی عملیات مرمت و نوسازی باغ تاریخی فتح آباد کرمان خبر و ادامه داد: این بنای تاریخی باارزش می‌تواند در توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگران داخلی و خارجی به این استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان از هماهنگی و همکاری خوب دستگاه‌ها با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان برای احیاء باغ فتح آباد خبر داد و افزود: برای اینکه بتوانیم این بنای تاریخی را به ثبت جهانی برسانیم باید عملیات مرمت و بهسازی براساس ضوابط میراث فرهنگی انجام شود.

وی با اذعان به این نکته که باغ فتح آباد در آینده ای نزدیک به پارک بزرگ ملی تبدیل خواهد شد، ابراز داشت: باید فضای شهربازی در این مکان تعریف شود.

استاندار کرمان خواستار تسریع در اجرای عملیات مرمت این باغ تاریخی کرمان شد و گفت: عملیات احیاء باغ فتح آباد کرمان باید در نهایت دقت و در زمان مناسب به اتمام برسد.

رزم‌حسینی یادآور شد: باغ تاریخی فتح آباد کرمان می‌تواند به یکی از محورهای گردشگری استان کرمان تبدیل شود و این ظرفیتی ارزشمند برای مردم استان کرمان به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا