گوناگون

آگاه سازی عموم نسبت به خطرات زیست محیطی وظیفه اصلی رسانه ها است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محبوب فر ظهر امروز در میزگرد تخصصی محیط زیست و رسانه در اصفهان اظهار داشت: اصحاب قلم و رسانه رکن چهارم دموکراسی هستند و بنابراین باید از توان آنها در این راستا استفاده کرد.

وی از رسانه ها خواست تا با مطرح کردن مشکلات بر سر راه محیط زیست و فعالان آن و تهدیدات زیست محیطی افکار عمومی را بیدار سازند و در این راستا بیان داشت: تنها با این اقدام می شود حرکت رو به جلویی را در یک جامعه مدنی ایجاد کرد.

این فعال محیط زیست ایران گفت: امروز باید بحران محیط زیست در کشور اولویت قرار بگیرد و هر چه زودتر جلوی فاجعه زیست محیطی در ایران گرفته شود.

وی با تعریفی از فعال محیط زیست تصریح داشت: اخلاق مداری یکی از شاخص های اصلی آنها است که باید عملکرد آنها در راستای منافع جامعه باشد.

محبوب فر با اظهار اینکه فعالان محیط زیست به دلیل مظلومیتی که از سر نگاه سیاسی در کشور به آن گرفتار شده‌اند چندان برای رسانه ها شناخته شده نیستند و بیشتر در حاشیه به سر می‌بردند، بیان داشت: طی هشت سال گذشته این افراد به محض اقدام برای نشان دادن انتقادات خود نسبت به وضعیت موجود، با برچسب های سیاسی مواجه می شدند.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه بسیاری از فعالان محیط زیست سرخورده شده و به حاشیه رفته اند.

یک فعال محیط زیست نیز در این نشست گفت: ایجاد و راه اندازی یک شبکه اختصاصی برای محیط زیست در زمان حاضر یک ضرورت است.

بابک توتون چی ظهر امروز در میزگرد تخصصی با عنوان محیط زیست و رسانه در این خصوص اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی یک شبکه اختصاصی برای محیط زیست در زمان حاضر یک ضرورت است.

وی بیان داشت: راه اندازی چنین شبکه ای در بحران فعلی زیست محیطی کشور یک امر ضروری است.

این فعال محیط زیست کشور افزود: در همین راستا ورود بیشتر مطبوعات، خبرگزاری ها ، نشریات، پایگاه‌های خبری گام بعدی است که لازم است در زمان حاضر بیش از پیش به عرصه محیط زیست و مشکلات و چالش های آن ورود یابند و اطلاع رسانی شفافی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا