گوناگون

مسابقات پرش با اسب قهرمانی همدان پایان یافت

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت سوارکاری همدان هر ساله در راستای رشد و پیشرفت ورزش سوارکاری استان و شناخت قهرمانان این رشته مسابقات قهرمانی استان را در رشته پرش با اسب برگزار می کند.

این مسابقات به مدت 3 روز در باشگاه سوارکاری اکباتان همدان در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، بزرگسالان و در بخش مالکان اسب ها برگزار شد که عصر جمعه به کار خود پایان داد.

در فینال نهایی این مسابقات مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان‏ از نزدیک به تماشای این مسابقات پرداخت نکته جالب این مسابقات استقبال خوب علاقه مندان به این رشته ورزشی بود.

در نهایت در رده سنی نونهالان آیدین حمیدی پسند به مقام قهرمانی این رده در استان دست یافت.

همچنین در رده سنی نوجوانان مرتضی اجلالی با اسب سارینا از باشگاه اکباتان، امیر رضا افلاکیان با اسب ارشک از باشگاه ابن سینا، طاها رحمانی با اسب دایان از باشگاه آذربخش به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

در رده سنی بزرگسالان این مسابقات علیرضا بختیاری مقام اول، ابوالفضل افتخاری مقام دوم و رضا بخشی به مقام سوم دست یافتند.

در بخش مالکان اسب نیز نگین فتحی مهر با اسب شاینینگ، عرفان خلیلی با اسب تورینو و مصطفی تقی نژاد با اسب امیلی هر سه از باشگاه اکباتان در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.

رئیس هیئت سوارکاری همدان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان اظهار داشت: مسابقات پرش با اسب قهرمانی استان یک بار در سال برای سوارکارانی که در طول فصل با یکدیگر به رقابت پرداخته اند برگزار می شود تا در نهایت قهرمان استان معرفی شود.

سید وحید برقعی افزود: عنوان قهرمانی یک سال برای این سوارکاران خواهد ماند تا نهایت در سال بعد مسابقات جدیدی را برگزار کنیم.

وی با اشاره به ورزش سوارکاری گفت: سوارکاری از کهن ترین ورزش ها است که خوشبختانه در چندین سال گذشته مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

 رئیس هیئت سوارکاری همدان یادآور شد: این ورزش یکی از سالم ترین ورزش ها است که علاقه مندان با پرداختن به این ورزش علاوه بر پر کردن اوقات فراغت تفریح سالمی و با نشاطی را نیز خواهند داشت.

برقعی با بیان سوارکاری مختص افرادی خاص نیست بیان کرد: شاید در گذشته با این دید به این رشته نگاه می شد که متعلق به افرادی خاص و طبقه به خصوصی از جامعه است اما خوشبختانه امروز با گسترش این ورزش حمایت های باشگاه داران تمام خانواده ها می توانند حتی برای یک بار لذت سوارکاری را بچشند و فرزندان خود را از سنین پایه وارد این رشته کنند.

وی با اشاره به باشگاه‌ های سوارکاری همدان گفت: باشگاه سوارکاری آذرخش، باشگاه سوارکاری ابن سینا، باشگاه سوارکاری اکباتان، باشگاه سوارکاری ایثار و باشگاه سوارکاری شبدیز از باشگاه ‌های شهر همدان هستند همچنین در شهرستان ها نیز باشگاه های فعال و خوبی را داریم.

رئیس هیئت سوارکاری همدان در پایان با بیان اینکه همدان سابق دیرینه ای در سوارکاری دارد بیان کرد: با برنامه ریزی های مختلفی که در جهت استعدادیابی و شناخت این ورزش در مدارس استان همدان داریم به طور قطع در آینده از سوارکاری همدان همانطور که در حال حاضر در تمامی مسابقات کشوری صاحب جایگاه هستند بیشتر خواهید شنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا