گوناگون

عملیات مرمت و احیاء باغ موزه صنعت گرمسار آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهوش کمالی بعد از ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار با اشاره به اینکه عملیات مرمت و احیاء باغ موزه صنعت گرمسار آغاز شده افزود: پس از سال ها بسته بودن درب مجموعه و انبار پنبه پاک کنی، چند روز دیگر فاز یک اولین باغ موزه صنعت خاور میانه در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که عملیات مرمت و احیاء این مجموعه توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری شهرداری گرمسار انجام می شود خاطر نشان کرد: این عملیات شامل نظافت، بهسازی، سفید کاری، رنگ آمیزی، نورپردازی، خرید تجهیزات و آماده سازی بخش ساختمان کارخانه و فضای محوطه است تا شرایط برای افتتاح فاز یک باغ موزه مناسب مهیا شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمسار با بیان این مطلب که هم اکنون چندین اکیپ به صورت شبانه روزی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند تصریح کرد: مجموعه کارخانه و انبار پنبه پاک کنی از بناهای تاریخی منطقه است که در فضایی بالغ بر 18 هزار متر مربع در مرکز این شهر قرار گرفته و از شاخص ترین جنبه های تاریخی شهرستان بشمار می رود.

کمالی عنوان کرد: با فعالیت های پیش بینی شده از جمله سالن آمفی تئاتر، تولید و عرضه صنایع دستی، گالری هنری، فعالیت های فرهنگی، سفره خانه، عرضه محصولات کشاورزی و عشایری، برگزاری نمایشگاه های ملی و.. در سنوات بعدی این مجموعه به قطب گردشگری شهرستان گرمسار تبدیل خواهد شد.

گفتنی است این مجموعه با شماره 5641 در تاریخ 25 اسفند ماه سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا