گوناگون

عناصر تربیتی و فرهنگی فاقد هماهنگی لازم هستند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: فقدان هماهنگی بین عناصر تربیتی و فرهنگی یکی از مشکلات امروز این وزارتخانه در عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر احمدی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان ایلام اظهار کرد: عرصه تعلیم و تربیت کشور امروز به همدلی و همفکری همه عوامل نیاز دارد.

احمدی افزود: مسوولان انجمن اولیا و مربیان نباید خود را نماینده دولت در آموزش و پرورش بلکه نماینده اولیا در این وزارتخانه بدانند تا اولیا احساس کنند در مدرسه یک سخنگو و مدافع حقوق آنان حضور دارد.

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فقدان هماهنگی بین عناصر تربیتی و فرهنگی یکی از مشکلات امروز این وزارتخانه در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه همه عوامل در کنار تعلیم و تربیت باید با یکدیگر همکاری، همدلی و همفکری داشته باشند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب هدف گذاری واحدی اتخاذ کنند تصریح کرد: بدون شک همکاری همه عوامل با یکدیگر بسیار بهتر از پیشرفت تک به تک افراد است.

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: عظمت، گستردگی، و خاص بودن دستگاه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را نیازمند به بهره‌مندی از همراهی، همکاری و همدلی همه مسوولان کرده است.

احمدی اضافه کرد: معلم در جمهوری اسلامی بیشتر از زبان با عملش درس می‌دهد چرا که عمل بسیار گویاتر و ماندگارتر است.

وی عنوان کرد: معلمان بیشتر از آن که افراد را مدیریت کنند کلاس بچه‌ها را مدیریت کنند چرا که با مدیریت فضا محیط نیز بهتر اداره و افراد نیز تربیت می‌شوند.

در پایان این آیین از 1 معلم نمونه کشوری، 8 نمونه استانی و 60 نفر از معلمان نمونه شهرستان ایلام تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا