گوناگون

عناوین مهمترین خبرها از شب گذشته تاکنون

خبرگزاری مهر: عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تا کنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است.

– “ابراهیم الجعفری” رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق در دیدار با برخی سران حزب اتحادیه میهنی کردستان (به رهبری جلال طالبانی) از آنها خواست در جلسه روز سه شنبه پارلمان مشارکت فعال داشته باشند.

– “مسعود بارزانی” رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با “نیکلای ملادینف” نماینده ویژه سازمان ملل در عراق اعلام کرد: ماده 140 قانون اساسی عراق درباره کرکوک دیگر صلاحیت ندارد و این استان هم اکنون بخشی از خاک کردستان است و نیروهای پیشمرگه برای حفاظت از جان مردم در آن باقی می مانند.

– یک منبع امنیتی اعلام کرد: تروریستهای داعش تمامی مساجد و حسینه ها در منطقه تلعفر (استان نینوا) را منفجر و با خاک یکسان کرده اند.

– روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در صورتی که اردن با خطری از جانب داعش مواجه شود از این کشور حمایت خواهد کرد.

– ارتش عراق در آخرین نبردها علیه گروههای تروریستی بر منطقه العوجه در استان صلاح الدین سیطره پیدا کرد.

– نیروهای امنیتی عراق در استان بابل از آزادی مناطق تحت سیطره تروریستها در این استان، طی دو روز آینده خبر دادند.

– “ابوخطاب المروانی” تروریست سوری طی حمله ارتش عراق در دیالی به هلاکت رسید. “احمد جمیل الفهداوی” مسئول شورای نظامی تروریستها نیز طی درگیری با ارتش عراق در شرق الرمادی کشته شد.

– وزارت خارجه تونس از آزادی دو دیپلمات این کشور که در تونس ربوده شده بودند، خبر داد.

– خبرگزاری رویترز اعلام کرد: رئیس جمهور اوکراین از همتای روسی خود خواست در پی اقدامات خشونت آمیز اخیر تدابیر امنیتی در مناطق مرزی را افزایش دهد.

– “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال ورود اعضای گروههای مسلح که تابعیت اروپایی دارند به آمریکا هشدار داد.

– منابع صهیونیستی از سقوط 8 فروند موشک در مناطق خالی از سکنه شهرک “اشکول” (عسقلان) خبر دادند. در پی این حملات صدای آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین منطقه غربی نقب به گوش رسید. حملات شب گذشته صهیونیستها به منطقه القراره در شرقخانیونس باعث شهادت “محمد زاید عبید” عضو گردانهای عز الدین قسام شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا