گوناگون

غدیر گره محکمى براى رشته دیانت/ اجازه جولان تبلیغات منفی داده نشود

به گزارش خبرنگار مهر، حضرت محمد(ص) دست را به سمت آسمان بالا مى‏ برد تا على (ع) را به همگان نشان دهد و این، حسن ختام زیباى رسالت محمد (ص)است.

تنها وصى محمد (ص)بر سکوى قلب‏ ها، نشان افتخار و امامت را به سینه نورانى خویش مى ‏آویزد تا عشق را دست به دست بچرخانند و به مقصد برسانند.

آن روز، آنچه در ذهن محمد (ص)مى ‏گذشت، اتصال راه‏ هاى زمین به آسمان بود و این‏ بار، مسافران را به جاده‏اى رو به آسمان هدایت کرد.

پیوند «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجى به نام غدیر خم در روز 18 ذی الحجه صورت گرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیام غدیر در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم جامعه مشاهده شود، اظهار داشت: پیام غدیر در جامعه باید به طور عمومی مطرح شده و همه مردم باید با پیام نجات بخش غدیر در جامعه آشنا شوند.

غدیر انسان را به سلامت به سر منزل مقصود می رساند

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه تنها راه رهایی از گرفتاری ها چنگ زدن به تبلیغ و ترویج و تبیین پیام غدیر در جامعه است، عنوان کرد: غدیر و ولایت همان صراط مستقیمی است که انسان را با صحت و سلامت به سر منزل مقصود می رساند.

وی با بیان اینکه ولایت در قالب پیام غدیر بیان شده و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به برکت درک درست ملت ایران از پیام غدیر است، بیان کرد: تبیین پیام غدیر در جامعه موجب رهایی از گرفتاری ها و نابسامانی ها می شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه با ترویج و تبیین پیام غدیر سعادتی که پیامبر (ص) و ائمه مدنظرشان بوده در انتظار انسان ها و جوامع است، ابراز داشت: حرکت به سمت نجات و رهایی از نابسامانی ها منوط به شناخت صراط مستقیم بوده که صراط مستقیم بشریت، ولایت است.

9k=

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه ولایت در دیدگاه غدیر به منزله صراط مستقیم است، ادامه داد: اصول موجود در پیام غدیر متضمن سعادت مادی و معنوی انسان ها است و در اصول راهبردی غدیر، خطبه های غدیر به محوریت توحید، نبوت و امامت است.

وی با بیان اینکه هر نظام اجتماعی یک سر حلقه دارد و در نظام اسلامی این سر حلقه ولایت بوده که تمام مصالح مادی و معنوی انسان ها را در بر می گیرد، عنوان کرد: سر حلقه برای عموم و اجتماع مردم تصمیم می گیرد و این تصمیم انسان را به سوی سعادت معنوی و مادی پیش می برد.

عيد غدير خم به عنوان افضل اعياد است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در فرهنگ شیعه بر اساس نظر فقها نظام اسلامی، ولایت فقیه باید مطلقه باشد، افزود: عيد غدير خم به عنوان افضل اعياد است و بايد از فرصت ايام ولايت براي توسعه فرهنگ علوي و ولايت در جامعه استفاده كرد.

حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه  باید توجه به قرائت خطبه غدير در ايام ولايت را مورد توجه قرار داد و در ايام ولايت بايد خطبه غدير در تمام مساجد و هيئات مذهبي براي مردم بيان شود، اظهار داشت: جامعه نيازمند تبيين و تشريح فرهنگ غديد در است.

وی با بیان اینکه بسياري از شخصيت هاي بزرگ جهان در آثار خود به الگوهاي اخلاقي، حكومتي و شخصيتي حضرت علي (ع) پرداخته اند و بايد اين مباحث براي نسل جوان بيان شود، افزود: از فرصت عید غدیر خم باید برای تبیین اهداف غدیر استفاده کرد و در این ایام باید فلسفه غدیر برای مردم به طور دقیق تبیین و به برخی از شبهات پاسخ داده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه پیام حضرت محمد(ص) در غدیر اطاعت و پیروی از صراط مستقیم بود، بیان کرد: پیامبر خود، علی (ع) و اولاد علی را محور کار و حرکت دانست.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه در گفتگو با مهر با بیان اینکه خداوند متعال به پیامبر(ص) ابلاغ امر ولایت امیر المومنین(ع) و تعیین جانشینی ایشان را امر می کند، اظهار داشت: دستور ابلاغ امر الهی در خصوص ولایت وظیفه پیامبر(ص) بوده است.

وظیفه مسلمانان تبلیغ و رساندن امر ولایت است

حجت الاسلام علی مراد کیانی با بیان اینکه پیامبر گرامی(ص) دستور خداوند درخصوص جانشینی حضرت علی(ع) را در روز 18 ذی الحجه سال دهم هجری در سرزمین غدیر خم به سمع امت اسلامی رساند، بیان کرد: آنچه وظیفه مسلمانان بود تبلیغ و رساندن امر ولایت بوده است.

Z

وی با بیان اینکه پیامبر در سخنان خود فرمودند که حاضران به غایبان دستور الهی را برسانند، ادامه داد: آنچه که در این امر مهم انجام نشد و در آن کوتاهی شد قسمت دوم مسئله بود که مسلمانان به وظیفه خود عمل نکردند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه مسئله ولایت مظلوم مانده است و عده ای تلاش کردند که غدیر به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: نباید فراموش کرد که تبیین و ترویج غدیر و ولایت محدود به زمان پیامبر(ص) نیست بلکه این مسئله در تمام دوران باید به طور ویژه انجام شود.

حجت الاسلام کیانی با بیان اینکه امروز عده ای به صورت عمدی و یا از روی غفلت تلاش می کنند که مسئله غدیر به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: سربازان و خادمان ولایت بر خود لازم می دانند که به تکلیف خود عمل کرده و برای ترویج فرهنگ ولایت بکوشند تا ثمره شیرین آن برای امت اسلامی بیشتر ملموس شود.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ غدیر ستاد شئون دینی در مناسبت های مذهبی در استان همدان اقدام به برگزاری همایش بزرگ 10 هزار نفری خادمان ولایت کرده است، اظهار داشت: همایش خادمان ولایت در روز 17 مهر ماه در حسنیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

باید فرهنگ غدیر در جامعه تجزیه و تحلیل شود

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه باید فرهنگ غدیر در جامعه تجزیه و تحلیل شود، عنوان کرد: شعایی از غدیر در ایران تابید و انقلاب اسلامی شکل گرفت و اگر این شعاع به کشورهای اسلامی می تابید اکنون وضعیت بهتر بود.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه در گفتگو با مهر با بیان اینکه در طول 23 سال پیامبری، پیامبر اکرم (ص)، آنچه که برای هدایت بشر لازم بود، به پیامبر وحی شده و با غدیر، دین کامل شد، اظهار داشت: منافقان احساس می کردند پس از پیامبر تلاش ها برای ترویج اسلام متوقف می شود ولی غدیر بساط منافقان را برهم زد و غدیر خط بطلان برهمه توهمات و خیالات باطل بود.

IMG10293700

محمد جواد ترکمان با بیان اینکه ھمه حاجیانی که در غدیر خم بودند با امام علی (ع) بیعت کردند حتی زنان نیز برای بیعت کردن، تشتی قرار داده بودند که در یک طرف تشت، دستشان را داخل آب گذاشته بودند و طرف دیگر تشت، دست مبارک امام علی (ع) قرار داشت، عنوان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) متأسفانه وسوسه ھای شیطانی، پایین بودن تفکر وضعف ایمان و نیز عدم تبلیغات گسترده از سوی حاضران واقعه غدیر به غایبان در سرزمین ھای مختلف، سبب شد عدهای بیعت خود را با امیرالمؤمنین (ع) بشکنند.

خطبه غدیر در جامعه مغفول، گمنام و مظلوم مانده است

وی با بیان اینکه خطبه غدیر در جامعه مغفول، گمنام و مظلوم مانده است، ادامه داد:  از خطبه غدیر بیشتر جمله “من کنت مولاه فھذا علی مولاه” را پذیرفته ایم و از بسیاری از فرازھای خطبه غدیر غفلت کرده ایم.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امروز به تبع از آن درس ها و عبرت های تاریخی نباید اجازه داد تبلیغات منفی در جامعه جولان دهند و خبری از تبلیغ امور دینی در جامعه نباشد، ادامه داد: مبلغان وظیفه‌ سنگینی بر عهده ‌دارند و باید از آن با تمام تلاش و توان خود محافظت کنند.

ترکمان با بیان اینکه مسئله و جریان غدیر با امامت گره خورده است، عنوان کرد: طلاب و روحانیون باید مبانی غدیر و امامت را برای جامعه ترسیم کنند و حوزه باید تداوم بخش رسالت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) باشد و به تبیین مبانی امامت و ولایت بپردازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا