Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیركودكان

غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف

غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف بسیار پر اهمیت هستند. با تغذیه صحیح و سالم می توانید کودک خود را از ضعف بدنی و سبک وزنی بیش از حد نجات دهید. در این مطلب از میهن پست شما را با این غذاها آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه شوید.

انواع آجیل برای کودک

یک ظرف کوچک آجیل می تواند یکی از بهترین غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف شما باشد. آجیل ها برای سلامت مغز کودکان نیز مفید هستند. پسته، بادام، گردو، خرما و کشمش ترکیب جذابی برای کودک است که می تواند در طی بازی و وقت گذرانی میل کند.

غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف

شیر باکیفیت مادر برای تقویت کودک

توجه داشته باشید که شما به عنوان مادر کودک می توانید با تغذیه سالم تر و مقوی تر به تقویت وزن کودک خود کمک کنید. با قرار دادن مواد مغذی همچون نخود، عدس، بادام و گردو کیفیت شیر بهتری خواهید داشت و این موضوع باعث تقویت کودک خواهد شد.

حلیم گوشت یا بوقلمون

کودکان ترجیح می دهند تا یک غذای سبک بخورند تا اینکه بخواهند یک تکه گوشت را میل نمایند. کافیست یک حلیم سبک اما با گوشت قرمز برایش آماده کنید.

کره یا روغن حیوانی و روغن زیتون

کره یا روغن حیوانی و روغن زیتون دارای چربی سالم است. چربی های سالم کمک می کنند تا سیستم عصبی کودک به شکل صحیحی کامل شود. اگر کودک شما در مقابل خوردن این روغن ها مقاومت می کند آن را کم کم به غذاهایش اضافه کنید. برای مثال تنها چند قطره آن را در داخل غذا بریزید و پس از عادت کردن او مقدار روغن مورد استفاده را افزایش دهید.

پوره موز برای کودک

موز یکی از غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف است که معمولا نیز آنها این میوه را دوست دارند. یک موز در حدود 100 کالری داشته و منبعی برای کربوهیدرات، فیبر و پتاسیم است.

غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف

ماست میوه ‌ای مناسب کودک

بسیاری از کودکان شیر دوست ندارند. اگر فرزند شما نیز از این دست از کودکان است به سراغ فراورده های شیر بروید. در میان این فراورده ها ماست میوه ای دارای محبوبیت زیادی در میان کودکان است.

پوره سیب زمینی برای تقویت کودک

ترکیب سیب زمینی با شیر و کره یکی از بهترین خوراکی هایی است که می توانید با آن کودک را تقویت کنید. یک میان وعده لذیذ که بی شک کودک از آن نخواهد گذشت.

غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف

عدسی و خوراک لوبیا

در غذاهای مقوی برای کودکان ضعیف عدسی و خوراک لوبیا یکی از بهترین موارد است. از این غذاها پروتئین و کالری زیادی نصیب کودک می شود که موجوب تقویت و افزایش وزن او خواهد شد.

منبع: webmd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا