Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

غذای انسان های اولیه چوب و بال پروانه ها بوده است !!

غذای انسان های اولیه چوب و بال پروانه ها بوده است البته این انسان ها از گوشت خام و سبزیجات نیز تغذیه می کردند اما دو مورد ذکر شده بسیار عجیب تر است . دانشمندان با بررسی یک دندان ۱٫۲ میلیون ساله توانسته اند تغذیه برخی انسان های نخستین را مشخص کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

اطلاعات بشر در مورد غذای انسان های اولیه بسیار محدود است ما تنها می دانیم که این انسان ها تماما از مواد خام برای تغذیه استفاده می کردند و هیچ نوع شواهدی مینی بر اینکه پردازشی روی این غذا ها انجام گرفته باشد موجود نیست . حالا گروهی از دانشمندان دانشگاه بارسلونا با مطالعه دقیق روی یک دندان ۱٫۲ میلیون ساله موفق شدند در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری بدست بیاورند .

دانشمندان با بررسی دقیق این دندان و کشف بقایای میکروبی روی آن متوجه شدند که انسان های اولیه جدایی از مصرف گوشت و سزیجات خام از چیزهایی مثل چوب ، بال پروانه و یا حتی پای حشرات نیز تغذیه می کردند .

غذای انسان های اولیه چوب و بال پروانه ها بوده است

با توجه به شواهد و اطلاعات بدست آمده از این تحقیق مشخص شده که انسان ها اولیه حاضر در اروپا تا ۱٫۲ میلیون سال قبل از آتش استفاده نمی کردند و یا  اینکه حداقل برای پردازش غذا از آن بهره ای نمی بردند .

البته جالب است بدانید که قدمت استفاده از آتش برای پخت غذاها هنوز هم به عنوان یک سوال بحث برانگیز در میان دانشمندان حل نشده است . بسیاری اعتقاد دارند که انسان ها از ۱٫۸ میلیون سال قبل ا آتش برای طبخ و یا نرم کردن گوشت ها استفاده می کردند اما مدرکی برای این نظریه وجود ندارد . اما با کشف شواهد جدید در مورد غذای انسان های اولیه می توان بطور دقیق تر اعلام کرد که استفاده از آتش برای این موضوع از ۸۰۰ هزار تا ۱٫۲ میلیون سال قبل آغاز شده .

منبع   ibtimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا