Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

فناوری فضایی پلاسمای سرد بوی غذا را از بین خواهد برد

فناوری فضایی پلاسمای سرد بوی غذا را در حالی از بین خواهد برد که استفاده از چنین طرحی می تواند بوی نامناسب برخی از غذا ها و خوراکی ها را از لباس و حتی محیط آشپزخانه کاملا دور کند . ّرای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

بوی غذا می تواند بسیار آزار دهنده نیز باشد ، تصور کنید بوی نامناسب یک غذا که چند روز پیش در آشپزخانه درست کرده اید در لباس شما مانده و هر جا که می روید همراهتان باشد و یا اینکه همیشه در آشپزخانه خود بوی های متعددی از غذاهای مختلف که طی روز ها گذشته درست کرده اید را احساس کنید . خب تحمل این موضوع قطعا سخت و دشوار است ، به همین دلیل کمانی طبخ غذای Blümchen  در آلمان با همکاری موسسه مکس پلانک دست بکار شده تا این معضل را برای همه حل کند .

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی برای از بین بردن بوی بد در فیلتر های پلاسمای سرد ، الکتریسیته تخلیه شده را در مجاورت میدان مغناطیسی از دیسک پلاسما جدا می کنند و این دقیقا همان روشی است که محققان موسسه مکس پلانک برای ازبین بردن بوی غذا از آن استفاده می کنند .

فناوری فضایی پلاسمای سرد بوی غذا را از بین خواهد برد

اما برخی از باکتری های مقاوم در برابر دارو نیز  درون بوی غذا هستند که در این روش با عبور از سه فیلتر نابود خواهند شد . در فیلتر اول و دوم ذرات گرد و غبار و رطوبت از بو گرفته خواهد شد . در فیلتر سوم نیز دود آبی رنگ غذا به همراه باکتری های موجود در آن نابود می شود به این ترتیب باید گفت که قابلیت کشتن باکتری‌ های مقاوم در برابر دارو ، شپش ، قارچ و ویروس نیز در این فیلتر ها وجود دارد .

جالب است بدانید که روش های شیمیایی نیز برای از بین بردن بوی غذا وجود دارد که این روش چیزی حدود هزار برابر سریع تر از آن می باشد . نمونه های اولیه از این فیلتر ها تا اواسط سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد و پس از آن نمونه تجاری آن در سال ۲۰۱۸ وارد بازار می شود .

منبع    newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا