گوناگون

غربالگری بینایی بیش از 35 هزار کودک در استان انجام شد

81167656 5701966

ˈمحمد حسن اکبری مطلقˈ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 17هزار و 95 نفر دختر و 18 هزار و 101 نفر پسر بودند.

وی گفت: از مجموع کودکان زیر پوشش این برنامه 12 هزار و 758 کودک در مناطق روستایی و 22 هزار و 438 کودک در مناطق شهری سکونت داشتند.

وی افزود: همچنین از این تعداد 350 کودک مبتلا به آمبلیوپی، یک هزار و 947 کودک مبتلا به عیوب انکساری، 115 کودک مبتلا به استرابیسم و 65 کودک مبتلا به سایر بیماری های چشمی تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: برنامه غربالگری بینایی با هدف تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا شش ساله در سراسر کشور انجام می شود.

وی گفت: تنبلی چشم شایع ترین علت نقص بینایی یک چشمی در کودکان و نوجوانان بوده و مهم ترین علت نابینایی در کودکان به شمار می رود.

مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی افزود: این بیماری عوارض دیگری شامل اختلالات دید عمقی، کاهش قدرت تمرکز و قدرت تفکیک و اختلالات تحصیلی و یادگیری را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به پوشش 95 درصدی غربالگری بینایی کودکان سه تا شش ساله در استان گفت: این میزان نسبت به سال ما قبل آن 11 درصد رشد داشته است.

اکبری مطلق ادامه داد: در حال حاضر 18 پایگاه دائمی غربالگری بینایی در طول سال آماده خدمت به مردم استان بوده و شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به ادارات بهزیستی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.665

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا