گوناگون

غروب شهید عدالت

81241915 5830630

به گزارش خبرنگار ایرنا، امشب موسم معراج مردی از تبار رادمردی و آزاد اندیشی است که 25 سال سکوت ، تاریکی کوچه ها و دستگیری اش از نیازمندان ، زمزمه های مناجات و شب زنده داری های او منزلت کبریایی اش را برای همیشه تاریخ در دل بشریت مسلمین ماندگار کرد.

مولا علی (ع)که دوست و دشمن به عدالت، نوع دوستی، جوانمردی، شجاعت و دفاع از مظلوم از سوی او گواهی می دهد که پس از هزاران سال زمین و آسمان در سوگ شهادت اسوه عشق و وفاداری به پیامبر (ص) سوگوار و ماتم زده است.

همزمان با دومین شب از لیالی پرفروغ قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) شهرستان های گچساران و باشت غرق در ماتم و عزاست.

قلب شیعیان از اندوه شهادت مولی متقیان پر حزن و اندوهناک است.

مردم ولایتمدار این دو شهرستان در بیست و یکمین شب رمضان با زمزمه های عاشقانه و عارفانه دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی و قرائت ادعیه مخصوص شب قدر جلوه های بی بدیل نیایش های عاشقانه در برابر معبود بی همتای هستی است.

بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س)، خواهر امام رضا (ع)، حرم امامزاده جعفر(ع)، گلزار شهدای شهر دوگنبدان، مصلا و حسینیه بیت العباس اوج حضور محبان اهل بیت (ع) و جاری شدن رود اشک در شهادت مظلومانه مولای مهربانی هاست.

در این آیین های معنوی مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) اشعار و مرثیه هایی در غم شهادت سرور پرهیزگاران جهان و پدر یتیمان عالم قرائت کردند و اشک ها بر گونه های دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت جاری شد.

طنین انداز شدن آیات نورانی قرآن کلام وحی، زمزمه ذکرهای تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) و برپایی نماز های صد رکعتی در هر کوی برزن دل انسان را تا ملکوت الهی پرواز می دهد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد گچساران در آیین دومین شب از لیالی قدر در جوار گلزار شهدای گمنام شهر دوگنبدان با اشاره به فرود آمدن آیه های زندگی بخش قرآن کریم بر پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) در لیالی قدر گفت: عبادت کردن در این شب ها از هزار ماه برتر است.

حجت الاسلام ˈپرویز خواجه زادهˈ افزود: شب قدر رقم خوردن سرنوشت انسان در یک سال است و مسلمان به ویژه شیعیان باید قدرتمام لحظات این شب ها را بدانند.

وی با اشاره به حضور جوانان ودانشجویان در برنامه های فرهنگی به ویژه طرح ضیافت اندیشه ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تبیین اهداف انسانی دین اسلام در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی بیان کرد.

8143/671

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا