گوناگون

غیراستاندارد بودن ۹۵ درصد جاده‌های سیستان و بلوچستان

‌فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۵ درصد جاده‌های استان غیر استاندارد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ،منطقه سیستان و بلوچستان، سردار رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سالانه هزاران نفر به دلیل ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کشته می‌شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون هیچ اعتباری برای رفع این نواقص اختصاص نیافته است.

رحیمی با بیان اینکه در مورد وضعیت محورهای مواصلاتی استان به شدت گلایه داریم، افزود: شاید مسئولان از این گلایه‌ها ناراحت شوند، ولی جان مردم برای ما ارزش بیشتری دارد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه اظهار کرد: تاکنون بیش از 100 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده، ولی تا این لحظه هیچ اعتباری برای رفع نواقص آنها اختصاص نیافته است و این وضعیت مطلوبی برای محورهای مواصلاتی استان نیست.

وی تصریح کرد: سالانه هزاران نفر در این محورها کشته می‌شوند و تنها در شب گذشته چهار نفر در محورهای مواصلاتی استان کشته شده‌اند.

رحیمی افزود: البته بیش از 35 درصد تلفات جاده‌ای استان ناشی از تردد خودروهای قاچاقچی سوخت است که با سرعتی سرسام‌آور حرکت می‌کنند.

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان با اشاره به افزایش تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی به واسطه شرایط ویژه مرزی و اقتصادی استان، گفت: تاکنون اقدام قابل قبولی برای توسعه و جبران ضعف محورهای عبوری استان انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تسلط پلیس راهور به جرایم در محورهای جاده‌ای استان اشاره کرد و اظهار کرد: با آغاز به کار دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌های شمال استان، در 15 روز گذشته 10 هزار تخلف ثبت شده است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا