گوناگون

فازدوم هدفمندی قیمت ها را شفاف می کند/ سلامت جامعه در گرو رونق بخش تولید

81157347 5683185

«عباسعلی ابونوری» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: فشار تورمی اجرای فاز دوم این قانون مردم را با تردید و نگرانی همراه کرده است به طوری که ترس از افزایش دوباره قیمت ها موجب شد تا آنان تمایلی به انصراف از دریافت یارانه نداشته باشند.

وی اظهار داشت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید به درستی اجرا شود تا قیمت ها شفاف و واقعی و الگوی مصرف در کشور نیز اصلاح شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که دولت یازدهم از ابتدای اجرای این قانون عملکرد خوبی دارد، خاطرنشان کرد: البته اجرای فاز دوم هدفمندی، مقداری فشار تورمی ایجاد می کند و طبقه متوسط جامعه دچار مشکل می شود، اما این قانون باید اجرایی شود زیرا با اجرا نشدن آن مشکلات و تراکم قیمتی بیشتر خواهد بود.

ابونوری ادامه داد: مهم ترین اثر اجرای فاز دوم هدفمندی بر طبقه متوسط، گرانی قیمت مواد غذایی ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی است، بنابراین دولت باید قیمت ها را طوری کنترل کند که فشار کمتری به این طبقه و افراد فقیر جامعه وارد شود.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: درست است که توسعه سلامت یکی از اهداف دولت به شمارمی رود اما مهم ترین بخشی که نیاز به کمک و حمایت دارد، سلامت فیزیکی یا همان بخش تولید است.

ابونوری افزود: اگر دولت بتواند بخش تولید را رونق دهد، موانع بر سر راه آن را از بین ببرد و فضای کسب و کار را نیز بهبود بخشد، سلامت جامعه نیز تامین می شود.

وی همچنین گفت: اگر تولید رونق بگیرد و قیمت مواد غذایی به صورت صحیح کنترل شود در مدت 2 تا 3 سال آینده اقتصاد موفقی را خواهیم داشت.

اقتصام(4)س.م**1558**1336

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا