گوناگون

فردوسی‌پور به دنبال خودنمایی است

وی با اشاره به اینکه فردوسی‌پور شب گذشته اعلام کرده او مدرک D مربیگری‌اش را تازه گرفته، تاکید کرد: به نظرم او سواد آکادمی ندارد، من دکترای تربیت بدنی دارم که اساسا طبق قانون شخصی که لیسانس تربیت‌بدنی با تخصص فوتبال داشته باشد، از مدرک D معاف می‌شود و مدرک C را ادامه خواهد داد. برای بازیکنان تیم ملی هم چنین قانونی وجود دارد. او این موضوع را هم نمی‌داند و ادعا دارد چندین سال است در فوتبال فعالیت می‌کند و بعد اسم خود را مجری فوتبال می‌گذارد.

رئیس کمیته آموزش یادآور شد: او بهتر است اطلاعات خود را بیشتر کند، من مدرک مربیگری خود را از انگلیس گرفتم. در فوتبال، ‌هندبال و والیبال بازی کرده‌ام و در ورزش اصفهان هم به عنوان مربی فعالیت داشتم و هم ورزشکار. مجری رسانه ملی باید با مدرک و سند حرف بزند. 40 سال است که معلم ورزش هستم. البته من او را مقصر نمی‌دانم. فکر می‌کنم او جوان است و به دنبال حس شهرت و خودنمایی. مقصر کسانی را می‌دانم که از این افراد در رسانه ملی استفاده می‌کنند و این تریبون را به آنها می‌دهند.

احسانی با انتقاد از صحبت‌های مجید جلالی تاکید کرد: آقای جلالی خود مدرس AFC است اگر اشکالی در بحث تدریس وجود دارد به خود او هم برمی‌گردد. هر چند که ملاک تربیت مربی ما بر اساس آن چیزی است که فیفا و AFC در نظر گرفته است. شما بحث گواهینامه را نگاه کنید. در همه جا به یک صورت عمل می‌شود اما حالا اگر در ایران تصادف بیشتر است دلیل بر این نیست که نیروی انتظامی ما بی‌مورد به افراد گواهینامه می‌دهد. بلکه دلیل این است که خود افراد رعایت نمی‌کنند من هم گواهینامه اروپایی دارم و هم گواهینامه ایرانی و واقعا گواهینامه ایرانی خود را سخت‌تر گرفته‌ام.

وی افزود: برخی مربیان ما هم بنا به دلایل سخت‌افزاری و موارد دیگر نمی‌توانند دانش خود را در زمین پیاده کنند. تجارب بین‌المللی کمتری دارد و همین مسائل باعث می‌شود تا افراد دیگر فکر کنند دانش زیاد در مربیان ایرانی وجود ندارد. در دو سالی که در این پست حضور داشتم 3 کنگره با حضور 600 مربی در دو روز برگزار کردیم که بهترین نفرات هم در این زمینه دعوت شده بودند. اگر حرف از شایسته‌سالاری است او تحصیلات و شغل خودش را ببیند خودش را اندازه بگیرد و بعد به دیگران بپردازد. تحصیلات تربیت‌بدنی او چقدر است؟ کدام دوره ارتباطات و خبرنگاری را گذرانده است؟

رئیس کمیته آموزش عنوان کرد: اکثر کارشناسانی که در برنامه او حاضر می‌شوند افراد خوبی هستند اما برخی کارشناسان که نه از فوتبال نه عقبه ساده‌ای از آکادمی دارند درباره تمام موارد صحبت می‌کنند و جولان می‌دهند. انتخاب این افراد بر چه اساسی است؟ من این برنامه را فقط مخرب می‌بینم اما همان یک بار که جان یک نفر را نجات داد ارزشمند بود. 90 درصد برنامه تخریبی است. مسائلی که در برنامه شب گذشته مطرح شد، جای شکایت دارد و من می‌توانم این کار را انجام دهم. زیرا مسئله حقوقی کمیته آموزش مطرح شده بود اما این کار را نمی‌کنم.

وی در مورد انتقاد مجید جلالی مبنی بر اینکه چرا مربیان به دوره‌های اروپایی فرستاده نمی‌شوند،‌گفت: زمانی همین آقای جلالی پیش من آمد و گفت مربیان را 12 روز به فرانسه بفرستند و هزینه 5 هزار یورویی بکنند من با رئیس کمیته آموزش آلمان صحبت کردم و قرار شد هر ساله 30 نفر سفری 21 روزه به هامبورگ داشته باشند آن هم با مبلغ 2900 یورو که این موضوع نشان می‌دهد همه مبلغ کمتری پرداخت می‌شود هم زمان بیشتری مربیان تحت آموزش قرار می‌گیرند. ما برای امسال کمی بدشانسی آوردیم. رئیس کمیته آموزش هامبورگ مریض شد و در حالی که پول و پاسپورت مربیان هم گرفته شده بود در کارهای اداری کمی با مشکل روبه‌رو شدیم اما از سال آینده قطعا این کار را انجام خواهیم داد. برای امسال هم در نظر داریم دوره آموزش 12 روزه‌ای در پرتغال با هزینه 2100 یورو انجام دهیم که این کار احتمالا پس از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا