گوناگون

فرماندار: انبار امدادی هلال احمر در قروه احداث می شود

81144170 5660708

به گزارش ایرنا، محمد رسول شیخی زاده روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه به ضرورت نصب کنتورهای تک خوان برق روستایی به دلیل قطعی های مکرر، آسیب رسیدن به دستگاه های برقی و عبور فشار برق از منازل اشاره کرد و گفت: اجرای سیستم تک خوانی برق کنتور منازل نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است.

شیخی زاده با بیان اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید تکریم ارباب رجوع در صدر برنامه های ادارات ما در شهرستان قرار گیرد بر لزوم نهادینه شدن روحیه خدمتگزاری به مراجعه کنندگان و فرهنگ احترام به ارباب رجوع در بین کارکنان ادارات تاکید کرد.

وی خواستار تعامل متقابل بخش خصوصی و دولت شد و افزود: در سایه این تعامل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، قدم هایی برداشته شده است.

شیخی زاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید سرلوحه کار مسوولین قرار گیرد گفت: به دلیل کمبود اعتبارات، یادمان شهدای کارمند در شهرستان محقق نشد اما در این راستا دستگاه های دولتی با نصب بنر و تمثال شهداء، وظیفه خود را انجام دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طرح ها و پروژه هایی که از پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد برخوردار باشند و باعث رضایتمندی مردم و مسوولین قرار شوند در اولویت کمیته برنامه ریزی قرار می گیرند.

وی همچنین از کاهش 20 درصدی سرقت در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: این مهم مرهون زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی است.

فرماندار قروه در ادامه به نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شوراها اشاره کرد و گفت: وظیفه شوراهای اسلامی برنامه ریزی برای شهر و روستا است و مسوولیت اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا سنگین است و همین مساله باعث دغدغه خاطر می شود، از این رو با احساس وظیفه باید تنها در فکر رفع مشکلات مردم باشیم.

وی به سفر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: مسکن مهر قروه دارای مشکلات مانند محوطه سازی و تامین زیر ساخت ها و همجواری با گورستان است.

امام جمعه شهر دزج نیز در این نشست گفت: برای اینکه فرهنگ سالمی داشته باشیم باید به فرهنگ اسلامی روی آورد و پیروی از سیره پیامبر و ائمه اطهار راه گشای فرهنگ سالم است.

حجت الاسلام حسین پناهی با اشاره به اینکه تمسک به ائمه مایه نجات بشریت است گفت: امروز باید برای معرفی این الگوها به جهانیان تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه سعادت و رستگاری بشر جز تکیه بر آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ایران نیست افزود: در عرصه بیداری اسلامی ملت های مسلمان هر روز شاهد جذب بیشتر آنان به انقلاب هستیم.

امام جمعه دزج با بیان اینکه مصادیق فرهنگ غرب با نمادهای بومی و اسلامی ما مغایر است، افزود: تعارض جدی بین این دو مکتب و تفکرات آنها وجود دارد به طوری که در کشورهای مسلمان از جمله ایران اسلامی بر روی تبعیت از اهل بیت (ع) تأکید می شود اما در بین سایر ملل مسائلی غیر از این ارزش قلمداد می شود.

امام جمعه شهر دزج افزود: معیار فرهنگ غرب از طریق کارها و اعمال نادرست از قبیل ضایع کردن حق دیگران، غارت، قتل و موارد دیگر است.

حجت الاسلام حسین پناهی گفت: در آموزه ها و تعالیم اسلامی، پیشرفت معنوی همراه با استفاده از مواهب دنیایی و بالندگی مادی، موجب ایجاد تعادل در زندگی، دستیابی به آرامش روحی و الهی، استفاده حداکثری از ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در نهایت سعادت غایی بشر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت و جایگاه فرهنگ اشاره کرد و گفت: معظم له فرهنگ را مهمتر از اقتصاد می دانند و باید در جهت اعتلای فرهنگ تلاش کرد چون اگر فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.

در پایان مراسم بر اساس ارزیابی استانی از دستگاه های مرتبط با ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان قروه تقدیر شد.ک/2

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا