گوناگون

درب‌های تجارت ایران و چین بیشتر باز شود

معاون استاندار گوانگ دونگ چین گفت: با توجه به ظرفیت روابط اقتصادی دو طرف، درب‌های تجارت ایران و چین باید بیشتر باز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی اتاق اصفهان، لی یو سیوا جی در دیدار با نایب رییس اتاق اصفهان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران چینی آماده سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک هستند زیرا چین خواستار توسعه روابط با ایران و تعامل تجاری دایمی با این کشور است.

وی خواستار مشخص شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری چین در استان اصفهان شد و گفت: ایجاد راه‌های ارتباطی بین پروژه‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران چینی می‌تواند منجر به انجام این پروژه‌ها شود .

معاون استاندار گوانگ دونگ چین با اشاره به افزایش سفر هیئت‌های تجاری دو کشور افزود: همکاری‌های اقتصادی بین دو استان اصفهان و گوانگ دونگ چین در بخش‌های صنعتی و زیرساخت‌های صنعتی باید تقویت شود.

لی یو سیوا با اشاره به تاریخچه راه ابریشم و تجارت ایران و چین تصریح کرد: دو کشور در قالب پروژه‌های مشترک اقتصادی می‌توانند حجم تجارت بین خود را افزایش دهند.

هم‌چنین نایب رییس اتاق اصفهان در این دیدار گفت: استان اصفهان به عنوان صنعتی‌ترین استان کشور با داشتن بیش از 8000 واحد صنعتی نقش موثری در تبادلات صنعتی با سایر کشورها دارد.

سید عبدوالوهاب سهل‌آبادی وجود 160 هزار واحد تجاری و جمعیت بالغ بر پنج میلیون نفر استان اصفهان را از جمله بازارهای پر جذاب برای شرکت‌های اقتصادی خارجی دانست و افزود: این استان در حوزه استخراج مواد معدنی، سنگ‌های تزیینی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی خواستار برقراری ارتباط دو طرفه بین دو استان شد و ادامه داد: نباید در یک رابطه اقتصادی یک طرف فروشنده و طرف دیگر خریدار باشد، بلکه باید هر دو طرف هم خریدار و هم فروشنده باشند.

نایب رییس اتاق اصفهان نقش اتاق‌های بازرگانی را در برقراری روابط تجاری بین بازرگانان دو کشور را موثر و مهم ارزیابی کرد و گفت: اتاق‌های بازرگانی دو استان با همکاری یکدیگر می‌توانند ظرفیت‌های و پتانسیل‌های همکاری دو طرف را به یکدیگر بشناسانند.

سهل آبادی خواستار حضور گردشگران چینی در اصفهان شد و خاطرنشان کرد: جذابیت‌های فرهنگی استان اصفهان می‌تواند نظر گردشگران چینی را جهت بازدید جلب کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا