گوناگون

فرماندار جدید الیگودرز معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی عصر امروز یکشنبه با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ولی الله میرزایی اصل به عنوان فرماندار جدید شهرستان الیگودرز معارفه شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در این مراسم با اشاره به عملکرد دولت در سطح ملی و استانی اظهار داشت: در مدت زمان سپری شده از فعالیت دولت یازدهم گام های اساسی و مهمی در کشور برداشته شده است.

وی کاهش تورم، جلوگیری از نوسان نرخ ارز و افزایش رشد اقتصادی را از جمله دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی دانست و بیان داشت: با کنترل تورم در کشور کار بسیار مهمی صورت گرفت.

استاندار لرستان رونق سرمایه گذاری را از دیگر توفیقات به دست آمده در این مدت برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر بسترهای لازم برای سرمایه گذاری فراهم و میل به سرمایه گذاری در کشور افزایش یافته است.

وی یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت یازدهم را کنترل تورم خواند و بیان داشت: در کشور با رکود تورمی مواجه بودیم که این رکود ناشی از رشد منفی 6.2 درصدی کشور طی سال گذشته بوده است.

بازوند با اشاره به نامگذاری امسال به نام “فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی” افزود: این نامگذاری نشان می دهد که در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد مشکلاتی وجود دارد و باید با استفاده از عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای رفع این مشکلات اقدام کرد.

استاندار لرستان از اقتصاد به عنوان ستون فقرات یک جامعه یاد کرد و بیان داشت: اگر ستون فقرات جامعه آسیب ببیند آن جامعه دیگر نمی تواند حرکت کند و توسعه در آن شکل نمی گیرد.

بازوند فرهنگ را نیز به منزله مغز جامعه دانست و عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب سال های سال نگران تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن بوده به این دلیل است که فرهنگ به منزله مغز جامعه بوده و اگر مورد حمله قرار گیرد جامعه از کار خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری باید سرلوحه همه کارهای ما قرار گیرد بیان داشت: روی نامگذاری سالها کار کارشناسی صورت گرفته است که مطرح کردن مسئله فرهنگ و اقتصاد در شعار رهبری ناشی از نگرانی های ایشان نسبت به توسعه کشور است.

استاندار لرستان همچنین از کاهش نرخ بیکاری استان در گزارش مرکز آمار ایران طی فصل تابستان خبر داد و بیان داشت: واگذاری جایگاه نخست بیکاری نشان می دهد که سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان جواب داده است که امیدواریم شاهد استمرار این روند باشیم.

بازوند با اشاره به اینکه بسیاری از لرستانی‌های مقیم مرکز و خارج کشور برای سرمایه گذاری در لرستان ابراز تمایل کرده‌اند عنوان کرد: طی یکسال گذشته فرصتی برای نقش آفرینی سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی در استان ایجاد شده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه رویکرد غالب در انتخاب فرمانداران توجه به مسائل اقتصادی بوده است، فرماندار جدید شهرستان الیگودرز را فردی با تجربه دانست و ابراز امیدواری کرد که با آغاز فعالیت ولی اله میرزایی شاهد بهبود شاخصهای اقتصادی و توسعه هر چه بیشتر این شهرستان باشیم.

بنابر این گزارش آخرین مسئولیت ولی الله میرزایی اصل فرماندار جدید شهرستان الیگودرز، فرمانداری شهرستان سنندج بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا