گوناگون

رفع مشکلات زیرساختی صنایع در شهرستان قدس شتاب گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد فردی ظهر امروز در نشست ساماندهی صنایع سطح قدس که با حضور شهردار، معاون مالی و برنامه ریزی فرماندار، روسای ادارات آبفا، برق، اوقاف، صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت، محیط زیست و مخابرات برگزار شد، اظهار داشت: سیاست های کلی دولت تدبیر و امید مبنی بر خروج از بحران اقتصادی، کاهش تورم، افزایش صادرات غیرنفتی و اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید ملی سرلوجه کار فرمانداری قدس است.

وی افزود: در این راستا فرمانداری قدس هر دو هفته یکبار جلسات ساماندهی مشکلات صنایع را در محل کارخانجات صنعتی برگزار می کند، هدف از این کار آشنایی با مسایل و مشکلات صنعتگران و رفع این مشکلات است که خوشبختانه ماحصل برگزاری مرتب این جلسات کاهش مشکلات زیرساختی صنعت در شهرستان بوده است.

این مسئول ادامه داد: با برگزاری این جلسات، مشکل مجوز معادن شن و ماسه رفع و مجوزهای بلند مدت سه ساله برای این معادن صادر شده، همچنین مسئله ادعای مالکیت شهرداری منطقه 18 تهران بر شهرک دانش رد و رای به سود قدس صادر شده و شهرک دانش بر اساس قانون جز منطقه استحفاظی شهرستان قدس است.

فردی عنوان کرد: سهم قدس از مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات صنعتی که در این شهرستان وجود دارد، طی سال 91، دومیلیارد تومان بوده که با پیگیری های صورت گرفته این میزان در سال 92 به 11 میلیارد و از ابتدای سال تاکنون به 13 میلیارد تومان افزایش یافته که البته هنوز این سهم واقعی قدس نیست و اگر صنایع به درستی مالیات خود را پرداخت کنند این عدد بسیار افزایش می یابد.

وی اظهار داشت: از مدیران دستگاه های خدمات رسان انتظار می رود که مشکلات صنایع را رفع کنند زیرا صنعت محور توسعه شهرستان است و اگر تولید رونق یابد هم مشکل بیکاری مردم برطرف می شود و هم وضعیت اقتصادی شهرستان و کشور بهتر خواهد شد.

در ادامه این جلسه شهردار قدس اعلام کرد: هر جامعه ایی که به صنعت کمک کند، موفق خواهد شد زیرا اگر تولید وجود نداشته باشد بیکاری و در امتداد آن فقر، اعتیاد و بزهکاری اجتماعی بوجود می آید.

محمدصادق کولیوند افزود: شهرداری در کنار صنعتگران است، البته اختلافی بین شهرداری و صاحبان صنایع در خصوص شهرکهای صنعتی بوجود آمد که موجب قطع رابطه شهرداری و صنایع شد که اکنون تا حدودی این مشکل برطرف شده و شهرداری با تمام قوا به انجام وظایف خود در تمام نقاط شهر خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در این راستا شهرداری بزودی آسفالت و جدول گذاری خیابان مارال رنگ را آغاز خواهد کرد و برای صدور سند مالکیت کارخانجات شهرداری تلاش می کند که استعلام را یک روزه انجام دهد و برای ایجاد پارکینگ برای دانشگاه علمی کاربردی نیز فکری خواهد کرد.

عدم وجود سند مالکیت، گاز و آب، ساخت و ساز غیرمجاز و … از مهمترین مشکلات صنایع است

در پایان جلسه مذکور رئیس هیئت مدیره صنایع سطح شهر قدس اعلام کرد: حوزه صنایع سطح شهر، قدس بسیار گسترده است و از پالایشگاه نفت پارس، سرخ حصار، 30 متری شورا، شهرک زندیه و پل البرز را شامل می شود که 385 واحد صنعتی و صنفی فعال در آن فعالیت می کنند.

محمدتقی شکریان افزود: از این تعداد 85 واحد صنعتی مجوز فعالیت دارند، 128 واحد مجوز صنفی و 177 واحد در حال کسب مجوز هستند، از شاخص ترین صنایع حاضر در این صنایع نفت پارس با هزار و 50 نفر پرسنل، مارال رنگ، آبکاری نگین، مبل افتخاری، میخک نسج تهران، مهیار سنگ شکن و صنعت سنگ شکن هستند.

وی ادامه داد: بهترین شرکت های صنعتی ماشین آلات سنگ شکن در شهرستان قدس قرار دارند که به بیش از 90 کشور دنیا صادرات می کنند.

شکریان اعلام کرد: از اصلی ترین مشکلات این صنایع عدم وجود گاز در منطقه سرخ حصار و البرز، عدم وجود آب شرب در منطقه زندیه، مشکلات ترددی در منطقه 30 متری شورا به دلیل عدم وجود پارکینگ داشنگاه علمی کاربردی، نداشتن سند مالکیت و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم منطقه صنعتی است که از مسئولان درخواست می شود که به این مشکلات رسیدگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا