گوناگون

استفاده از فناوری های نوین در تولید انرژی های پاک

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق پورمهدی بعداز ظهر یک شنبه در همایش منطقه ای بهره برداری و کنترل شرکت های توزیع برق شمال غرب کشور که با حضور مدیران و کارشناسان توزیع برق استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، قزوین، زنجان، ایلام، همدان و کردستان و کرمانشاه تشکیل شده بود، افزود: در زمان حوادث غیرمترقبه مدیریت برق از شبکه های کوچک، آسیب پذیری کمتری دارد و در نتیجه تولید برق در شبکه های کوچک، مدیریت بحران را تسهیل می کند.

وی سپس با تاکید مجدد بر اینکه تولید و توزیع برق از طریق شبکه های کوچک به جای نیروگاه های بزرگ، مدیریت بحران و اجرای پدافند غیرعامل را تسهیل می کند، اظهار داشت: جلوگیری از تلفات در شبکه های توزیع ضروری است و باید در این خصوص آموزش های لازم به کارشناسان داده شود.

پورمهدی سپس با بیان اینکه باید فرهنگ سازی و برنامه های آموزشی منترل مصرف بهینه به خانواده های ایرانی داده شود، گفت: مصرف برق و آب در شرایط کنونی جهان حرف اول را می زند که باید مردم در این خصوص درست و به اندازه مصرف کنند و از اسراف جلوگیری کنند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به مسئله استفاده مازوت در نیروگاه ها اشاره کرد و ابراز داشت: رعایت مسایل زیست محیطی در تولید و توزیع برق ضروری است و امیدواریم نیروگاه ها این مسائل را در نظر بگیرند و به جای مازوت از سوخت های پاک و غیرآلاینده استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا