گوناگون

مردم وزارت اطلاعات را حافظ منافع خود می دانند/ موضوعات اقتصادی در دستور کار وزارت اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در همایش سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات که با حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی ظهر یکشنبه در استان البرز در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: وزارت اطلاعات از پایه های اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید کرده اند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل وزارت اطلاعات، این وزارتخانه سبب ایجاد احساس امنیت ذهنی و فکری مردم شد و توده مردم دیگر از وزارت اطلاعات خوف ندارند.

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه امروز شاهد آن هستیم که مردم همراه و کمک کننده سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات هستند، افزود: مردم در ارائه اطلاعات به این وزارتخانه همکاری خوبی دارند زیرا مردم وزارت اطلاعات را حافظ منافع خود می دانند و افراد متدینی در کشور با توان علمی بالا با استفاده از ابزارهای روز امنیت امروز کشور را به دست گرفته اند.

امام جمعه کرج محبت، قناعت و امنیت را از عوامل مهم در ایجاد یک زندگی راحت و آسوده برای انسان عنوان کرد و افزود: افرادی که در وزارت اطلاعات کار می کنند باید فراجناحی عمل کنند و در برابر نفوذ دشمنان و افکار پلید محکم بایستند.

وی با بیان اینکه سربازان گمنام دیده بان جامعه اسلامی و حافظ جان مردم هستند و در عرصه های متعدد نظامی، ناهنجاریهای اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و نهی از منکر فعالیت دارند، از تلاشگران وزارت اطلاعات خواست تا با معارف اهل بیت (ع)، قران کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه انس بیشتری داشته باشند تا بتوانند گامهای موثرتری در راه خدمت به مردم و حفظ انقلاب و ارزش های اسلامی بردارند.

حسینی همدانی در پایان یادآور شد: یکی از مستحکمترین ستون های اقتدار نظام اسلامی، امنیت است که گروههای اطلاعاتی کشور که همان سربازان گمنام هستند این مسوولیت خطیر را برعهده دارند.

وی افزود: مهم ترین و شاخص ترین تامین کننده امنیت در جامعه همبستگی ملی است که در ایران اسلامی شاهد آن هستیم.

اطلاع رسانی موثر و مستمر به مدیران اجرایی از وظایف وزارت اطلاعات است

مدیرکل اطلاعات استان البرز از دیگر سخنرانان این مراسم اطلاع رسانی موثر و مستمر به مدیران اجرایی کشور را از رویکردهای اصلی وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: این امر مهم سبب می شود تا مدیران با آگاهی بیشتر در برابر مشکلات و تهدیدها، تصمیم گیری صحیح داشته باشند.

بشیری اعتماد سازی عمومی و جلب حمایت مردم و دولت، رعایت و حفظ حرمت افراد را از دیگر رویکردهای اصولی وزارت اطلاعات خواند و افزود: پشتیبانی از مردم، رعایت و توجه به نیاز ها مستلزم تلاشهای پنهان است که حفظ آرامش و امنیت را در جامعه به همراه می آورد.

مدیرکل اطلاعات استان البرز با تاکید براینکه تمامی تلاش های انجام شده از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سایه رهبری های مقام معظم رهبری معنی پیدا می کند، یادآور شد: با توجه به ظرفیت های کشور تلاش می شود تا گامهای موثری در پیشگیری از تهدیدهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برداشته شود.

وی نقش اصلی اداره کل اطلاعات را شناخت و آگاهی لازم و کافی از شرایط برای تصمیم گیری تاثیر گذار در سیاست ها عنوان کرد و افزود: هر ملتی متاثر از راهبردهای دقیق است که بدون سیستم اطلاعات مفید نیست.

موضوعات اقتصادی در دستور کار وزارت اطلاعات

مدیرکل اطلاعات استان البرز در ادامه قدرت نظامی در دنیای امروز را دارای نقش کمتری در مقایسه با گذشته عنوان کرد و گفت: به دلیل نقش و اهمیت اقتصاد در زندگی مردم، موضوعات اقتصادی در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برخی از مشکلات امروز جامعه به وضعیت اقتصادی و معیشت و رفاه مردم باز می گردد که تلاشهای ویژه ای دراین زمینه آغاز شده است.

بشیری همچنین یادآور شد: برخی ناآرامی های اجتماعی در تمامی کشورها نیز به جاسوسی های اقتصادی از سوی دستگاههای جاسوسی باز می گردد این جاسوسی های اقتصادی برای سازمان سیا نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل اطلاعات استان البرز در ادامه دستیابی به اقتصاد سالم به منظور تضمین امنیت ملی را نیاز امروز جامعه عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم برنامه ریزی، مدیریت و تلاش همه جانبه را می طلبد.

وی بیکاری، فقر، تورم، شکاف فرهنگی میان شهر و روستا، ورشکستی واحدهای تولیدی و مشکل مسکن را از مصادیق عینی مشکلات در برخی شهرها عنوان کرد و گفت: بخشی از این مشکلات ریشه در اقتصاد دارند و توجه به حوزه مدیریتی دراین بخش مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا