گوناگون

فرماندار جیرفت: طرح نظام سلامت دغدغه مالی بیمارن را کم کرد

81163162 5693940

به گزارش ایرنا، احمدامینی روش روز چهارشنبه در جمع مردم دهستان اسفندقه شهرستان جیرفت افزود: توسعه خدمات حوزه سلامت از اولویت های دولت روحانی است.

وی اظهار کرد: دولت با اجرای طرح نظام سلامت در صدد است تا بار مالی حوزه سلامت را از دوش بیماران بر دارد که با اجرای این طرح 90 درصد هزینه ها را دولت پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات دولت تدبیر و امید حمایت از روستاییان و اقشار کم درآمد است که در همین راستا بیمارانی که دفترچه بیمه روستایی دارند تنها پنج درصد از هزینه را مردم پرداخت می کنند.

امینی روش ادامه داد: خوشبختانه گام های موثری برداشته شده به نحوی که هم اکنون طرح نظام سلامت در تمامی بیمارستان های دولتی در حال اجرا است و امید است در آینده با توسعه آن شامل بیمارستان های خصوصی هم بشود.

وی ادامه داد: قبل از اجرای این طرح بیماران می بایست خود اقدام به تامین دارو نمایند اما هم اکنون بیمارستان داروی مورد نیاز بیماران را تامین و در اختیار آنها قرار می دهد.

امینی روش خاطرنشان کرد: در شهرستان جیرفت نیز تلاش می کنیم تا بتوانیم دسترسی روستاییان را به خدمات حوزه سلامت آسانتر کنیم و این موضوع با تقویت خانه ها و مراکز بهداشت محقق می شود.

وی بیان کرد: امروز در بازدیدی که از مرکز بهداشت دهستان اسفندقه داشتیم مشکلاتی را مشاهده کردیم که تلاش می شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکلات رفع شود.

امینی روش خاطرنشان کرد: با توجه به فرسوده بودن آمبولانس این مرکز، آمبولانسی خریداری شده که در آینده نزدیک تحویل مرکز خواهد شد.

دهستان اسفندقه با 13 هزار و 800 نفر جمعیت در فاصله 80 کیلومتری شهر جیرفت واقع شده است.ک/2

7444/2624

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا