گوناگون

فرماندار: خروج تجمیعی کالاهای وارداتی از قصرشیرین ممنوع است

81232276 5814294

ˈافشین رضاییˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجارت کوله بری (چمدانی) نقش مهمی در رونق اقتصادی مناطق مرزی و کاهش قاچاق کالا و بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد.

وی تصریح کرد: خرید کالاهایی که کوله بران وارد شهرستان می کنند برای مصارف شخصی و خصوصی مسافران و گردشگران ممنوعیت نداشته و محدود نیست بنابراین مسافران و گردشگران می توانند با خرید این نوع کالاها، آن را به هر جای استان و کشور منتقل کنند.

رضایی اظهار کرد: هم اکنون افرادی که دارای کارت فعالیت تجارت چمدانی (کوله بری) هستند، می توانند در هر مرحله 50 میلیون ریال کالای خارجی به کشور وارد کنند ضمن اینکه ورود کالا برای تجار و پیله وران با استفاده از کارت های کوله بران بدون هیچ محدودیتی امکان پذیر است.

فرماندار قصرشیرین گفت: کوله بری یکی از فرصت هایی است که نظام جمهوری اسلامی برای مرزنشینان ایجاده کرده تا بتوانند از مزایای مرزنشینی در قالب تجارت کوله بری بهره مند شوند.

رضایی تاکید کرد: کالاهایی که از طریق کوله بری وارد شهرستان می شود باید بمنظور رونق اقتصادی شهر در داخل شهرستان بفروش برسد تا بتواند تاثیر مثبت آن در زندگی و معیشت مرزنشینان مشاهده شود.

کولر گازی، تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی، انواع لوازم خانگی و آشپزخانه از جمله کالاهایی است که توسط کوله بران در قالب تجارت چمدانی از کشور عراق (اقلیم کردستان) از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد شهرستان قصرشیرین می شود.

شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با جمعیت حدود 27 هزار نفر، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرزهای طولانی دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان است.ک/3

707/567/712

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا