گوناگون

فرماندار قروه: کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

81147483 5666183

به گزارش ایرنا، محمد رسول شیخی زاده روز جمعه در همایش روز جهانی کارگر در سالن ورزشی کارگران قروه افزود: روز جهانی کار و کارگر در مسیر توسعه و پیشرفت، حاصل زحمات این قشر زحمت کش است.

وی افزود: یکی از ویژگی های برجسته انقلاب اسلامی آن است که متعلق به قشر و حزب خاصی نیست بلکه به همه اقشار از طبقه کارگر تا طبقه مرفه جامعه تعلق دارد و نمونه بارز آن شهداء هستند.

شیخی زاده اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در لایه های پنهان اجتماعی و با همت قشرهای متفاوت اجتماعی شکل گرفت و کارگران نیز سهم قابل تقدیری در پیروزی انقلاب داشتند.

وی افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب شاهد توطئه های دشمنان هستیم آنها می خواهند قشر کارگر را مقابل انقلاب قرار دهند اما کارگران با آگاهی و هوشیاری در مقابل دشمنان ایستادند.

فرماندار قروه گفت: با توجه به شعار سال با عنوان ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ کشور باید با یک حرکت چرخشی در مسیر توسعه قرار گیرد.

وی گفت: در این سال باید به قشر کارگر توجه ویژه شود چون تنها قشری که از جان، جسم و سرمایه اش مایه می گذارد قشر کارگر است.

به گفته وی قشر کارگر، ستون فقرات جامعه است و اگر خوب عمل نکند جامعه فلج می شود و باید امید، رفاه و امنیت شغلی بیشتر در مسیر توسعه برای کارگران فراهم شود.

وی گفت: نقش موثری که کارگران در تولید و صنعت دارند غیر قابل انکار است و توجه به این قشر زحمتکش باعث می شود کارگران در واحدهای تولیدی با انگیزه ای مضاعف تلاش نمایند.

شیخی زاده افزود: در اسلام و فرهنگ دینی ما، کار دارای ارزش ذاتی است و لازمه پیشرفت اقتصادی جامعه، اهتمام به کار و کارگر و تکریم آن است.

وی با اشاره به این که بی توجهی به مساله کار، منجر به فقر می شود که در اسلام مذموم واقع شده است، گفت: از آن جا که توسعه و استحکام اقتصادی منجر به استحکام فرهنگی و اجتماعی می شود، استکبار جهانی به شدت مخالف آن است که ایران اسلامی در عرصه اقتصادی، توانمند شده و در مقوله اقتصاد بتواند خودکفا باشد.

در پایان این همایش کارگران و کارفرمایان نمونه شهرستان قروه تجلیل شدند.ک/2

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا