گوناگون

فرماندار قصرقند: آگاه سازی جوانان و توسعه فعالیتهای فرهنگی سد محکمی در مقابل اعتیاد است

81216909 5788193

حمیرا ریگی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان افزود: موادمخدر بلای خانمانسوزی است که عامل اصلی ناامنی ها و از هم پاشیدن زندگی شیرین خانواده ها است و مبارزه قاطع برای ریشه کنی آن نیاز به عزم جدی جهانی دارد.

وی اظهار داشت: به مناسبت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان برنامه های متنوعی به اجرا در آمد.

ریس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قصرقند بیان کرد: برگزاری همایش پیاده روی همگانی با هماهنگی و همکاری این شورا و اداره ورزش و جوانان از جمله برنامه های اجرا شده به مناسبت روز مبارزه با موادمخدر است که مورد استقبال خوب قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.

ریگی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد مواد مخدر در بوستان ملت با همکاری جوانان و برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدای مبارزه با موادمخدر از دیگر برنامه های اجرا شده در شهرستان قصرقند بود.

فرماندار قصرقند خاطر نشان کرد: نشست هم افزایی جوانان این شهرستان به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای مقابله و ریشه کنی مواد مخدر و بررسی آسیب های ناشی از این پدیده شوم در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

ریگی مهمترین برنامه های شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را بالا بردن سطح آگاهی قشرهای مختلف مردم درباره آثار زیانبار سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد ذکر کرد و گفت: با توجه به رویکرد ستاد پیشگیری از مواد مخدر استان و کشور فعالیت های فرهنگی مقدم بر سایر فعالیتهای این شورا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ریشه کنی اعتیاد نیاز به عزم جدی و حرکت همگانی دارد که انتظار است تمامی افراد تاثیر گذار در جامعه بویژه علما، روحانیون، رسانه های ارتباط جمعی، بزرگان و ریش سفیدان طوایف و سایر گروهها در این زمینه حرکتی هماهنگ و منسجمی را آغاز کنند.

ریگی راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان قصرقند را ضروری دانست و گفت: در نشست مشورتی امامان جمعه و جماعات این شهرستان مقرر شد در خطبه های نمازهای جمعه نسبت به آگاه سازی و روشهای پیشگیری و آسیب های ناشی از مواد مخدر اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان قصرقند با 60 هزار نفر جمعیت در 600 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. ک/3

7312 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا