گوناگون

فرماندار: مراکز جمع‌آوری پسماند در سمنان ساماندهی شود

فرماندار و رئیس کمیته پسماند شهرستان سمنان خواستار تسریع در ساماندهی مراکز جمع آوری پسماند در سمنان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حسن سعدالدین در جلسه کمیته پسماند شهرستان سمنان با تاکید بر ساماندهی هر چه سریع‌تر مراکز جمع آوری بازیافت و ضایعات و انتقال آنان به خارج از شهر ظرف مدت 3 ماه خواستار تشکیل کیمته‌ای جهت شناسایی و بسترسازی مناسب از ادارات متولی شد.

وی از اختصاص زمینی به مساحت 20 هکتار جهت ایجاد مراکز جمع آوری ضایعات خبر داد و از شهرداری خواست ظرف مدت 15 روز نسبت به اعلام برنامه زمان بندی، واگذاری، ساماندهی، انتقال، صدور مجوز و …اقدام کند.

فرماندار شهرستان سمنان از پلمپ 6 مرکز غیر قانونی جمع‌آوری پسماندها توسط دستگاه قضایی شهرستان خبر داد و گفت: تنها 24 مرکز جمع‌آوری پسماند دارای مجوز هستند و مابقی بطور غیر قانونی اقدام به جمع‌آوری پسماند می‌کنند.

سعدالدین هم‌چنین اعمال قانون و ارائه خدمات بهتر در زمینه جمع آوری ضایعات به شهروندان و هماهنگی بیشتر بین دست اندرکاران متولی در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه مقرر شد ظرف مدت 15 روز با تشکیل کمیته‌ای کارشناسی جهت شناسایی زمین مورد نیاز برای ایجاد مرکز جمع‌آوری ضایعات، اقدام شود.

همچنین؛ جمع آوری تابلوهای نصب شده در محل واحدهای غیرمجاز، صدور اخطاریه در صورت عدم تطبیق کاربری زمین تحت عنوان غیرتجاری و آزاد سازی معابر عمومی و پیاده‌روها (در صورت مشاهده دپوی ضایعات توسط شهرداری) و صدور اخطاریه توسط اتاق اصناف برای صنوف غیرقانونی با تعیین فرصت زمانی محدود مبنی بر تخلیه و تعطیلی محل از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا