گوناگون

دولت از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری کند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج از سوی دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت را خواستار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، غلامرضا عشریه در نشست مشترک اعضای کمیسیون و دفتر کشاورزی اتاق ایران با مدیران دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌ها و فعالین اقتصادی مازندران اظهار داشت: مازندران در دهه‌های گذشته به عنوان قطب کشاورزی مطرح بود اما متاسفانه صنایع وابسته به کشاورزی در آن دوره در استان استقرار نیافت تا بتوان توسعه کشاورزی را همانند کشورهای پیشرفته رونق دهیم.

وی ادامه داد: در دوره‌ای مازندران در بخش صنعت و کشاورزی دچار عقب‌ماندگی‌هایی بود که خوشبختانه توانسته با تلاش فعالین اقتصادی این ضعف را جبران کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران افزود: با توجه به این‌که فصل برداشت در مازندران آغاز شده است نبود تشکلی جهت دفاع از کشاورزان برنج کار در سطح ملی، از محرومیت‌هایی است که کشاورزان برنج کار با آن مواجه هستند.

عشریه با بیان این‌که تمامی محصولات کشاورزی به غیر از برنج دارای انجمن ملی هستند، گفت: مازندران با توجه به دارا بودن ظرفیت‌های بخش کشاورزی نگرانی‌هایی در خصوص عدم فعالیت جوانان در این بخش دارد که این امر خطر بزرگی برای استان‌های شمالی است.

وی اظهار داشت: مازندران دارای بیش از 249 هکتار سطح زیر کشت برنج است که 210 هزار هکتار به کشت اول، 32 هزار هکتار به نشاء اول و 55 هزار هکتار به پرورش رتون اختصاص دارد.

عشریه تصریح کرد: تلاش‌مان بر این است امکانات زیرساختی را در استان توسعه دهیم و بتوانیم ماشین آلات مدرن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا