گوناگون

فرماندار: 100 هکتار از اراضی عجب شیر زیر کشت پسته می رود

81206473 5769978

به گزارش ایرنا، ابراهیم طاهری روز چهارشنبه درمراسم تجلیل از کشاورزان نمونه این شهرستان، با اشاره به مستعد بودن حاشیه دریاچه ارومیه برای کشت این محصول، افزود: هم اکنون در 12 هکتار از اراضی این شهرستان در حاشیه این دریاچه نهال پسته کشت شده است.

وی با تاکید بر بهره وری از اراضی کشاورزی منطقه، اظهار کرد: نداشتن شناخت از شیوه های نوین بهره برداری و اتکا به روش های سنتی از علل موثر در کاهش بهره وری در بخش کشاورزی است.

فرماندار عجب شیر با بیان اینکه مدیریت، مهم ترین عامل موثر در بهره وری کشاورزی است، ادامه داد: برای افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی باید عامل یا عوامل موثر در هدر روی آن شناسایی و سپس برای رفع این عوامل اقدام کرد.

طاهری یادآوری کرد: افزایش راندمان آبیاری، مدیریت تقاضا، استفاده از فناوری های کارآمد و ارزش گذاری واقعی آب از مهمترین راهکارهای بهبود و ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی خواستار ایجاد مرکز تحقیقاتی برای توسعه کشاورزی منطقه، برگزاری دوره های آموزشی مدرن کشاورزی به کشاورزان برای ارتقای راندمان تولید، تکمیل و تجهیز مجتمع گلخانه ای این شهرستان تا پایان سال جاری و ایجاد کارگروه کشاورزی برای رعایت الگوی کشت و سامانه نوین آبیاری برای کشاورزان عجب شیر شد.

در این آیین از 15 کشاورز نمونه عجب شیر که در تولید انواع محصولات کشاورزی رتبه کسب کرده بودند، تجلیل بعمل آمد.

در حاشیه این مراسم نیز از یک واحد گلخانه ای در زمینی به مساحت یک هزار هکتار با 700 میلیون ریال اعتبار بهره برداری شد.

7485/590/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا