گوناگون

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی :هیچ گونه ناامنی در مناطق غربی کشور وجود ندارد

81211370 5778548

بگزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،سردار حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در جریان نشست فصلی معاونین حوزه مرکزی فرماندهان،استان ها و مرکز آموزش مرزبانی نیروی انتظامی درجمع خبرنگاران افزود: همچنین اقدامات تامینی در جایی که لازم باشد در مرزهای کشور صورت می گیرد و تمام مرزها مورد رصد و نظارت روزانه دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی کشور قرار می گیرند.

به گفته وی در مرزهای کشور اشراف کامل وجود دارد و در حال حاضر هیچ تحرکی در مراکز غربی کشور شاهد نبوده ایم. چرا که در مرزهای غربی مشکلی وجود ندارد

ذوالفقاری در بخش دیگری از این اظهارات اضافه کرد:ورود زائرین به کربلا نیز در حوزه وظایف حج و زیارت است و این مساله بستگی به شرایط داخل عراق دارد اما در حوزه مرزی کشور برای تردد زائران هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

ذوالفقاری در مورد طرح مانیتورینگ ملی گفت:این طرح از طرح های گسترده و مهم کشور به شمار می آید که در سال های گذشته مطرح شد و امروز با تعامل مناسب با وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات توافقاتی انجام شده و قرار است خدماتی ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: طرح مانیتورینگ در جنوب شرقی کشور نهایی و در حال اجرا است و امسال بخشی از آن در مرزها راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی بستر راه اندازی طرح مانیتورینگ در مرکز ایجاد شده و سیستم انتقال امن دیتا انجام و درساختمان جدید مرزبانی بزودی به بهره برداری می رسد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در مورد قاچاق اسلحه گفت: قاچاق اسلحه به کشور از سال گذشته نسبت به سال های قبل افزایش کشف داشته است بگونه ای که امسال 28 درصد شاهد افزایش کشفیات در مناطق مرزی بوده ایم.

ذوالفقاری افزود: البته عمده این کشفیات شامل سلاح های شکاری بوده است و کمتر سلاح های جنگی و کلت کمری به داخل کشور قاچاق شده است.

ذوالفقاری در مورد وضعیت دانایی فرد سرباز گروگان گرفته شده گفت: براساس دلایلی که داریم نمی توانیم بگوییم وی به شهادت رسیده از سوی دیگر هیچ مدرکی را گروهک اعلام نکرده مبنی بر اینکه این سرباز به شهادت رسیده باشد.

وی در مورد پناهندگی دانایی فرد گفت: در مورد پناهندگی وی نیز مدارکی نداریم و هیچ منبع رسمی ای این مساله را تایید نکرده است اما نیروی انتظامی از مسیر دیپلماسی و از طریق وزارت امور خارجه و دیدار با وزیر کشور این مساله را از کشور پاکستان پیگیری خواهد کرد تا مسوولان پاکستان در این زمینه اطلاعات لازم را ارائه دهند.

ذوالفقاری درمورد حقوق و مزایای کارکنان مرزبانی نیروی انتظامی گفت: پرداخت حقوق و مزایای آنها تابع قانون است اما فوق العاده عملیاتی آنها نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری خواهد داشت و این فوق العاده دو برابر افزایش خواهد یافت.مثلا فوق العاده عملیاتی نیروهای مرزبانی در سیستان و بلوچستان به صورت خاص دیده شده و پنج روز به اضافه فوق العاده ماهانه آنها اضافه و تا یک ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی حقوق سربازان شاغل مرزبانی 50 درصد نسبت به سایر سربازان از ماه آینده افزایش خواهد یافت.

اجتمام(3)**9105**م.ب**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا