گوناگون

فرهنگ حفاظت از یوزپلنگ آسیایی باید نهادینه شود

81147898 5666752

ˈهومن جوکارˈ روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بافق افزود: پایه اصلی حفاظت از محیط زیست براساس اصل 50 قانون اساسی کشورمان ، مردم هستند .

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: سازمان محیط زیست و سایر دستگاههای مرتبط در واقع وظیفه حفظ طبیعت ،حیات وحش و محیط زیست را برای نسل های آینده بر عهده دارند.

وی درباره وضعیت یوزپلنگ آسیایی خاطرنشان کرد: با آگاهی که مردم کشورمان از وضعیت این جانور رو به انقراض پیدا کرده اند به عنوان سنبل حفاظت از طبیعت، آن را می شناسند.

جوکار ، انتخاب نماد یوزپلنگ برای پیراهن ملی پوشان فوتبال کشورمان را شد و افزود: ورود هنرمندان و ورزشکاران به عرصه حمایت و حفاظت از محیط زیست نشان دهنده مقبولیت این جانور نادر در نزد مردم است.

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اضافه کرد: در این بین مناطقی که از دیر باز زیستگاه یوز بودند نقش مهمتری در مقبولیت این جانور دارند.

وی، بافق را یکی از مهمترین زیستگاهای یوزپلنگ آسیایی در ایران خواند و تصریح کرد: حضور جمع کثیری از هنرمندان برجسته کشور در بافق برای اعلام حمایت از این گونه نادر جانوری و تقدیر از مردم شهرستان به عنوان حافظان اصلی این جانور با ارزش است.

جوکار به برگزاری مسابقه فوتبال دوستانه بین هنرمندان و پیشکسوتان منتخب بافق اشاره کرد و گفت: این مسابقه با حضور هنرمندان در زیستگاه یوز پلنگ آسیایی به بهانه برقراری ارتباط و تماس مستقیم با مردم شریف بافق برگزار می شود.

جوکار ، فرهنگ سازی برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تحقیقات و پایش این گونه جانوری برای حفاظت بهتر از آن، افزایش ظرفیت سازمان محیط زیست در راستای حمایت و حفاظت شایسته از یوز را مهمترین وظایف مدیر پروژه بین المللی یوز پلنگ آسیایی عنوان کرد.

وی جمعیت شناسایی شده یوزپلنگ آسیایی را 50 قلاده عنوان کرد و افزود: بیشتر این تعداد در منطقه بافق زیست می کنند.

مدیر پروژه بین المللی یوز پلنگ آسیایی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با همکاری مردم و مسوولان و همدلی و اتحاد در جلوگیری از انقراض این گونه نادر جانوری موفق باشیم.ک3

7543/1968

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا