گوناگون

فرهنگ سازی در جامعه برای مقابله با مواد مخدر یک ضرورت است

81180816 5724946

به گزارش ایرنا، یحیی نظری شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان دهگلان افزود: فعالیت های فرهنگی و تلاش برای آگاهسازی جامعه کم هزینه ترین و موثرترین اقدام است.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی سطح آگاهی مردم را بالا برد و از سیستم های اجتماعی و جمعیت های مذهبی و هنری که در متن اجتماع هستند برای پیشگیری مصرف مواد مخدر استفاده کرد.

به گفته وی آموزش و آگاه سازی نوجوانان و جوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از روش های مقابله با این بلای خانمانسوز باید بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

نظری افزود: تحقق این امر نیازمند بهره گرفتن از تمام ظرفیت ها، برنامه ریزی هدفمند افزایش مشارکت مردمی و تقویت امکانات و ابزارهای مورد نیاز است.

فرماندار دهگلان در این جلسه ضمن اشاره به تلاش های دولتی که برای مقابله با مصرف مواد مخدر در کشور انجام شده است گفت: کشورمان بیش از سه هزار شهید در راه مقابله با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده است.

وی مواد مخدر را یکی از جدی ترین آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مواد مخدر، قشر مهم و تاثیر گذار جوانان را در بر می گیرد و این موضوع اهمیت مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی را نشان می دهد.

فرماندار دهگلان گفت: در مبارزه با مواد مخدر باید با تقویت و تعامل هر چه بیشتر بین دستگاه های دولتی به نحوی عمل کنیم که در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشیم.

وی نقش والدین و خانواده ها را در آگاهسازی نوجوانان و جوانان از آسیب های این بلای خانمانسوز بسیار حایز اهمیت خواند و بر آن تاکید کرد.

شهرستان دهگلان در 45 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است و بیش از 60 هزار جمعیت دارد.ک/2

7354/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا